top of page
פוסטים קודמים

"להציל את מארק וואטני", ארה"ב, 2015, 2 שעות ו22 דקות


ממחלקת יחסי הציבור של נאס"א עושה עבודה מצוינת בהשפעה על תקציבי הסרטים של הוליווד.

בדומה ל"כוח המשיכה" ובין כוכבים" יוצא החודש "The Martian", עם תזמון מושלם להכרזה כי מצאו מים על המאדים. במקום איש קטן אדום קיבלנו את מאט דיימון הלבנבן. מבוסס על רומן המד"ב המצליח של אנדי וויר מ- 2011,

גיבורנו מארק וואטני הוא אסטרונאוט שננטש ע"י חברי המשלחת שלו על הכוכב מאדים. חברי הצוות, בהנהגתה של ג'סיקה צ'סטיין החשיבו אותו כמת לאחר שסופה אדירה העיפה אותו וקטלה את משימתם כחוקרים על הכוכב השומם.

לאחר ששידך את החור שנפער לו בבטן ממוט ששיפד אותו בסופה הוא מבין שמצפים לו כמה שנים עד לחילוץ מהמשלחת הבאה.

בשעה הקרובה אנו מקבלים את המופע של וואטני בעל התושייה שמבדר אותנו עם הומור וגישה אופטימית לרוב ומציג את המדריך השלם להישרדות על כוכב שומם: כישורי DIY, הנדסת טילים ובוטניקה מרשימים הכוללים שיטות גידול תפוחי אדמה מקקי ומתכונים של קטשוט וכדורי ויקודין עם אותם תפודים. בינתיים, לאחר שעשו לו הלוויה יפה בסוכנות החלל, מתגלות תמונות לווין שמראות כי הוא חי ומארגן מחדש את הגינה שלו על מאדים. הוא רואה "HAPPY DAYS", שומע מוסיקה מהאייטיז ונותר מרומם רוח באופן מפתיע. שני נרטיבים מתפתחים על המסך במקביל – ההכנות לחילוץ מכדוה"א והתמודדותו עם הישרדות על הכוכב השומם.

לאחר סדרת ההצלחות של וואטני אנחנו יודעים שיתחילו האסונות כי אחרת כולנו נמשיך להשתעמם למוות בסרט. בזמן שהודיע לאנשי צוותו שהוא נותר בחיים, והם מתבאסים שיש להם עוד כמה חודשים טובים בנסיעה חזרה לכדוה"א בלעדיו, הוא מפוצץ בטעות את כל האוכל והמגורים שלו ומתחיל לחשוב על תוכנית ב' להגיע לנקודת חילוץ. נאס"א מצידם שומרים איתו על קשר לווייני ומנטרים את תנועותיו. רידלי סקוט המוערך, במאי הסרט, דווקא מאכזב בהוצאה לפועל של שיחזור הדרמה כמו מ"להתחיל מחדש (תום האנקס) ו"אפולו 13".

על אף יצירת רגעים של ריגוש ומתח הסרט צפוי וחוטא במידה של קיטש. יתרונות הסרט נשענים על סאונד חד שממחיש לנו את החלל הדומם, עבודת צילום מעולה, זוויות מצלמה בהדמיות של אפס כבידה, תפאורה משכנעת ופוסט פרוד קשיין מוקפד עם אפקטים של ריחוף בחלל וכמובן תודה מיוחדת למאט דיימון הגיבור כמו שג'ימי קימל תמיד מפרגן.

שעתיים וחצי שחקו כליל את בעלי הפרעות הקשב. הגיקיים שבין הצופים יהנו מניסויים של כימיה אחד על אחד כמו איך להכין מים מדלק, איך נוסחאות מתמטיות מורכבות מפושטות לכדי רוגטקה אנושית ומשלל לינגו פסבדו מדעי של חנונים אבל לבטח יפקפקו באמינותו של איש חלל שמתנהג לעיתים כמו הברמן השכונתי

החביב אך מציג ידע של 10 פקולטות באקדמיה יחדיו. לצופים הפילוסופיים תחכה מנה הגונה של אמרות שפר וערכי התמדה, נחישות ועבודת צוות, הניאו פמיניסטים ישמחו על נשים בתפקידים בולטים כמתכנתות ומנהיגות משלחת, ויש גם ייצוג הוגן של בני המיעוטים בתפקידים מרכזיים בהתרת הקונפליקט. פיצר מבדר עם אקשן במידה וקלילות באווירה, מרבה להיות בצד האופטימי ואף ההומוריסטי ולא נכנע למלנכוליות הבדידות אע"פ המכשולים. מלא הרפתקה ודינאמיות של התרחשויות אבל לא מצליח להגיע לגבהים של רגש והשתאות גדולים. ציון 8 בסולם קאי-כטר.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page