top of page
פוסטים קודמים

משפצים את הבית? כל הטיפים שכדאי לדעת לפני

שיפוץ הוא תהליך ארוך שקל לזהות מתי הוא מתחיל אבל בלתי אפשרי לזהות לדעת איך הוא ייגמר. במאמר הבא נלווה אתכם מהצעד הראשון ועד החזרה לשגרה

הבית הוא הנכס היקר ביותר שיש ברשותנו ואחת הדרכים להשביח אותו היא לבצע שיפוץ. הבעיה מתחילה כאשר מבינים את היקף ההוצאה הכספית שנדרשת עבור השיפוץ, כמו גם את המשמעות וההשלכות על החיים האישיים ובני המשפחה. עם זאת, כל אלו לא אמורים למנוע מאתנו לשפץ את הבית ולשפר את איכות החיים וערך הנכס.

הטיפ החשוב ביותר לשיפוץ מוצלח הוא להגדיר מראש את מסגרת התקציב ולא לחרוג ממנה. נהוג לומר שכולם יודעים מתי השיפוץ מתחיל אבל אי אפשר לנבא כיצד הוא יסתיים, אז מסגרת התקציב יכולה לשמש אתכם כסוג של עוגן ומצפן. בכל פעם שההוצאות בשטח עולות על התכנון המוקדם, קחו צעד אחורה וחשבו מסלול מחדש. כך תדעו ממה להימנע ולא תתפתו לשדרוגים מיותרים שהקבלן ינסה לדחוף לכם.

אחת הדרכים לממן שיפוץ היא באמצעות הלוואות מסודרות במסלול בנקאי או חוץ בנקאי. רוב הבנקים יסכימו לתת לכם מימון בגלל שיש ברשותכם נכס לשעבד, אך תמיד תוכלו לפנות לחברה פרטית ולקבל את ההלוואה באופן שלא ישפיע על חשבון העובר ושב.

מה שוקלים לפני שמתחילים?

הגדרת מסגרת התקציב מתבצעת עוד לפני שפונים לאנשי מקצוע ומקבלים הצעות מחיר. במקביל, יש לקחת בחשבון את ההשפעה של השיפוץ על הילדים מבחינת רעש ולכלוך. לא כדאי לערוך את השיפוץ בקיץ כי אז הילדים בבית ואין יותר מדי מה לעשות איתם, אך בדרך כלל גם לא מומלץ לבצע שיפוץ בחורף וזאת בשל תנאי מזג האוויר.

בנוסף, יש לבחון את האופן שבו השיפוץ צפוי להשפיע על השכונה. רצוי לעדכן את השכנים לגבי השיפוץ המתוכנן ולקבל את אישורם. במקביל, חשוב מאוד לאסוף את כל האישורים הנדרשים מטעם העירייה ולא לגלות ברגע האחרון שהשיפוץ תקוע בגלל עניין בירוקרטי. הקושי העיקרי מתבטא בהשגת אישורים עבור שיפוץ שמשפיע על חזות המבנה ופונה החוצה, אך עדיף לוודא מראש שגם שינויים פנימיים בתשתית לא דורשים אישור מיוחד או ביקור של מהנדס מטעם העירייה.

כך תחזרו לשגרה

ייתכן ובחלק מימי השיפוץ לא תוכלו להמשיך לישון בבית ויהיה עליכם לאסוף ציוד רגיש כמו בגדים, מכשירי חשמל וכן הלאה. בדקו את הנושא הזה לפני שהשיפוץ מתחיל ובררו איפה הכי מתאים להתארח. תוכלו להיעזר בחברים או משפחה, ויש כאלה שמנצלים את השיפוץ כדי לצאת לחופש.

לבסוף, עבור החזרה המהירה לשגרה תצטרכו להזמין ניקיון מקצועי ויסודי: תאמו את שירותי הניקיון מראש ובשיתוף פעולה מול הקבלן, כי זה יאפשר לכם להתמקד בסגירת הפרטים הקטנים ויבטיח כניסה לבית נקי ומסודר.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page