top of page
פוסטים קודמים

5 פעילויות יצירה מדליקות - לכל המשפחה

פעילות יצירה שמתאימה לכל המשפחה תחזק את הקשר ביניכם לבין הילדים ותעניק להם תחושה של מימוש וסיפוק עצמי. רוצים ליהנות מהיתרונות האלה אבל אמנות היא לא הצד החזק שלכם? הנה 5 פעילויות שלא דורשות ניסיון קודם

הורים לילדים צריכים לדעת שיש להם אחריות מסוימת על הזמן הפנוי שלהם. הנטייה הטבעית היא לתת לילדים לשעשע את עצמם, אך לעיתים קרובות זה גורם לתחושת מיצוי ואפילו תסכול.

הפתרון הוא לעודד את הילדים להשתתף בפעילויות יצירה מדליקות ועל הדרך אפשר להרוויח מזה חיזוק משמעותי של הקשר המשפחתי.

עם זאת, החשש העיקרי הוא אצל הורים שאין להם כישרון אמנותי ולכן הם מלכתחילה מתרחקים מפעילויות יצירה. גם אתם כאלה? הנה 5 הצעות שיוכיחו לכם שאפשר גם אחרת:

1. צביעת כלים למקלחת

כלי רחצה מלווים את הילדים מדי יום אבל הם לא משקיעים במחשבה. זה בדיוק הזמן לשנות את המצב הזה, על ידי צביעת כלים בסיסיים כמו למשל אלו שמשמשים למברשת השיניים והסבון. האמת היא שלא צריכים יותר מאשר פינת אוכל פנויה, כמה צבעי גועש ומשטח שמגן על הרהיטים מפני לכלוך. תנו לילדים להתבטא ותראו איך המקלחת הבאה הופכת לחוויה בלתי נשכחת.

2. הכנת עוגיות

יש הורים שמעדיפים לבטא את הכישרון האמנותי שלהם במטבח ולכן הם לוקחים לשם גם את הילדים. אין עם זה שום בעיה כל עוד שומרים על כללי הבטיחות, אך חשוב לתת לילדים הנחיות ברורות. אפשר לבקש מהם לגלגל בצק, להכין קציצות ולאסוף ירקות לסלט וכדאי להסביר להם על כל פעולה שנעשית במטבח על מנת להעשיר עבורם את הידע הכללי.

3. יצירות מגבס

גבס הוא חומר גלם קלאסי ליצירת משפחתית. אפשר להשתמש בגבס כדי לייצר כמעט כל דבר ולאחר מכן לצבוע אותו בגיר, בטושים או בצבעי גואש. את היצירות מגבס רצוי להכין בסגנון מסוים שבוחרים מראש, כמו למשל דמויות מסרטים מצוירים, חיות וכן הלאה.

4. שתילת פרחים

פעילות יצירה נמדדת ברושם שהיא משאירה על הילדים אחרי שהיא מסתיימת. הדוגמא הכי טובה בהיבט הזה היא שתילת פרחים, שאותה אפשר לבצע בכל בית עם מרפסת, חצר, גינה או אפילו חלון קטן שפונה החוצה. אפשר להגיע עם הילדים למשתלה כדי לתת להם לבחור זרעים ואגרטל וכדאי לעקוב אחר הצמיחה בשביל להקנות להם הרגלים כמו אחריות, שמירה על איכות הסביבה ומודעות אקולוגית

.5. לוח מודעות

הילדים הגיעו לגיל שבו יש להם משימות מהגן או מבית הספר? זה הזמן להכין לוח מודעות. החומרים הנדרשים הם קרטון, יריעת שעם, טוש ודבק וכל שאר האביזרים כבר תלויים רק בהם. פשוט חותכים את הקרטון לגודל המתאים, צובעים ונועצים סיכות לקישוט אחרי שמדביקים מתלה מאחור.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page