top of page
פוסטים קודמים

מה עושים היום? - משקיעים במניות

בחירה נכונה של מניה להשקעה היא משימה מורכבת אך בעזרת מספר כללי מפתח ניתן להתמצא טוב יותר במה שקורה בשוק ההון. החל מההייטק ועד הנופש – הנה כמה תחומים ששווה לשים לב אליהם

השאלה באיזה מניה כדאי להשקיע היא ככל הנראה היחידה שמשותפת לכל מי שמעוניין להפיק תשואה משוק ההון. כבר עכשיו אפשר להקדים ולומר שאין תשובה חד משמעית לשאלה הזו, אך בהחלט קיימים כמה כללי מפתח שיכולים להגדיל את הסיכוי לייצר הכנסות גבוהות וקבועות.

הדבר הראשון שצריך לזכור הוא ששוק ההון מתאפיין מטבעו בדינאמיות רבה: מלבד העובדה שהמחיר של מניית טבע היום למשל לא יהיה דומה להערכת השווי שלה מחר, זה אומר שנדרשת סבלנות. אין טעם להתחיל למכור ולקנות מניות על בסיס יומי אלא צריך לזהות מגמות ארוכות טווח. במילים אחרות, כל מניה שבה בוחרים להשקיע מחייבת יציבות מסוימת ובדיקה מחדש של הנתונים אחת לכמה שבועות מינימום ולא אחת לכמה ימים.

הכי בטוח: הייטק ופארמה

נכון להיום הכי משתלם להשקיע במניות של חברות הייטק גדולות. אלו בדרך כלל תאגידים מבוססים, יציבים ורווחיים שמושכים אליהם לא רק משקיעים פרטיים אלא גם גופים מוסדיים. המשמעות מבחינת המשקיע הבודד היא רווח נמוך אך עקבי ולאורך זמן. את הרווחים מהשקעה במניות של חברות הייטק ניתן לאחר מכן להמיר להשקעות כביכול מסוכנות יותר וכך גם להגדיל את התשואה הפוטנציאלית.

עוד אפיק שנחשב בטוח וסולידי כולל השקעה במניות של חברות פארם וקוסמטיקה. כמו עם ההייטק, הדגש בהשקעות מן הסוג הזה הוא על חברות שמוכיחות את עצמן לאורך זמן ועל האפשרות להפיק תשואה סולידית. את חברות הפארם והקוסמטיקה ניתן לבחור על פי ידע אישי, לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע או מעקב לאורך זמן אחר תנועות בשוק ההון.

השקעה דומה אך בעלת מאפיינים מעט שונים כוללת רכישת מניות של חברות טכנולוגיה שמייצרות, משווקות ומפיצות מכשור רפואי. מלבד הערך הגבוה של המכשור עצמו, השקעה במניות כאלה נחשבת אטרקטיבית כי בדרך כלל הן מעורבות במיזוגים עם החברות שמייצרות בעצמן את התרופות.

סיכון לצד תשואה:

מניות נופש וחברות תיירותהשיפור במצבו של הצרכן בא לידי ביטוי בהרגלי צריכה שונים כולל צריכת שירותי נופש. כתוצאה מכך, המניות של חברות גדולות שבונות ומפעילות ספינות נופש היו בעליה לאורך העשור האחרון ומאז 2018 הן קצת ירדו. אותה ירידה בדיוק היא זו שמאפשרת למשקיע הפרטי לקחת סיכון קטן, אך בתמורה לקבל תשואה גבוהה.

תופעה דומה של ירידה בערך המניות וצפי לעלייה על רקע הרגלי הצריכה ניתן לראות גם אצל חברות תיירות ורשתות בתי מלון. גם כאן, הירידה ככל הנראה זמנית וכל המשקיעים מסכימים שמדובר בסיכון שבהחלט שווה לקחת בתמורה לתשואה הפוטנציאלית.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page