top of page
פוסטים קודמים

"להתאהב מעל הראש", צרפת, 2016 , שעה ו38 דקות


הסרט ששמו המקורי הוא: ( Un Homme á La Hauteur) הוא גרסה צרפתית לסרט משנת 2014 של הבמאי הארגנטינאי מרקוס קרנבלה, "Corazon de Leon"(הלב של ליאון).

הסרט "להתאהב מעל הראש" מפגיש בין דאין (וירז'יני אפירה), עורכת דין גרושה, ואלכסנדר (זאן דוז'רדן), אדריכל מצליח, בפגישה 'מגלה' דיאן כי גובהו של אלכסנדר הוא 136 ס"מ, בעוד היא מתנשאת לגובה של כ-180 ס"מ, אליו מתווספים עוד כ-10 ס"מ של עקבים, כיאה לכל צרפתיה …

אלכסנדר מזמין את דאין לצניחה חופשית, למסעדות גורמה יחודיות, הוא בעל חוש הומור, אב אידיאלי לבן חתיך הורס, המתנשא לגובה רב, ואדריכל מצליח.

דיאן נסחפת לרומן ומתאהבת 'מעל הראש' באלכסנדר,הכל מתנהל טוב, עד שעליה להציגו ב'חברה'...

כשהאקס שלה (סדריק קאהן) שהוא גם שותפה במשרד עורכי הדין, גבר שרמנטי רודף שמלות וחסר ערכים, מגלה שהיא יוצאת עם 'גמד' הוא לועג לה ומכנה אותה "שילגיה, אך מאידך קנאי לה!

אמה (מנואל גאייאר), הפוגשת את אלכסנדר בתערוכה, בה מוצגים גברים ערומים (שבירת הסטריוטיפ של האשה הערומה) ובמסעדה (בה נועצים עיניים ב'זוג המוזר'), כמעט "עושה" תאונת דרכים, ונוסעת בניגוד לציר התנועה, כשדיאן מבשרת לה את הבשורה על "הזוגיות שלה עם אלכסנדר ".

המזכירה (Stéphanie Papanian ) 'החטטנית' לעומת זאת, מקבלת את אלכסנדר ללא ביקורת, והיא זו האומרת לדיאן המתלבטת לגבי המשך היחסים עם אלכסנדר כי היא 'הנכה' !

הבמאי לורן טיראר, (Laurent Tirard) ביים את הקומדיה "סיפור חיי" (2004) על סופר צללים ואת הביוגרפיה הבדיונית "מולייר" (2007) , והחברים של ניקולא (2009 ), המבוסס על אחת הקלאסיקות הגדולות של התרבות הצרפתית.

קומדיה בשבילו היא ז'אנר נעלה ואיכותי ממש כמו כל דרמה. וכשהיא טובה, היא אינה נחותה מכל יצירה איכותית אחרת בכל ז'אנר אחר. ואכן ב"להתאהב מעל הראש" הוא מפגין בהצלחה יתרה את יכולתו ליצור קומדיה איכותית.

טיראר יצר קומדיה רומנטית, המציגה את הצד האנושי של הדמויות, ולא את החולשות שלהן. לדבריו הושפע מאגדות קלאסיות וגם מאגדות מודרניות כמו "אישה יפה" ו"בריג'יט ג'ונס".

טיראר מצטיין גם בליהוק השחקנים. לתפקיד אלכסנדר ליהק את ז'אן דוז'ארדן גבה הקומה, שחזותו מייצגת גבריות צרפתית וגופו מוזער באמצעים דיגיטליים. דוז'רדן הנאה הוא זוכה פרס השחקן באוסקר על תפקידו ב"הארטיסט",וזכור לנו גם מן הפרסומת של נספרסו לצידו של קאלוני. בראיון עם ז'אן דוז'ארדן הוא אומר :" מה שהנחה אותי זה ,שבתפישה שלו בעיני עצמו, אלכסנדר לא רואה את עצמו קטן קומה, יש לו חיים טובים, עבודה טובה, בית גדול. למען האמת הוא גדול מן החיים".

לתפקיד דיאן, ליהק טיראר את השחקנית ווירז׳יני אפירה, בעלת הלוק הצרפתי הקלאסי, הזכורה לנו מהסרט "נפלאות החושים" (גם שם היא מתאהבת בגבר 'חריג' בעל תסמונת אספרגר).

יש בסרט הרבה סצינות קומיות, לדוגמא: כאשר כלב הסאן ברנרד של בנו, השווה לו בגבהו, מסתער עליו לליקוק שלום אימתני כל אימת שהוא חוזר הביתה, או כאשר דיאן ואלכסנדר פוגשים את בעלת חנות ביגדי הילדים ובנה הצעיר, ומסתבר כי אלכסנדר והילד לובשים את אותו הסוודר.

הסרט צולם במרסיי, (ולא בפריז "הגדולה"), וכמה סצינות מתרחשות באופרה של ליאז, טיראר רצה ליצור חיבור בין דמותו של אלכסנדר האדריכל לרקדנים, וליצנים וליצור רקע, שייתן לסרט אווירה פואטית (למעשה הצילומים נערכו בתחנת רכבת שהפכה לבית האופרה בשביל הסרט).

שאפו על הצילום של ז'רום אלמראס (Jérôme Almeras ), שעשה שימוש בזוויות צילום שונות ותכנת מחשב מיוחדת כדי להקטין את ז'אן דז'ורדן, ועל האפקטים הויזואליים המיוחדים: של אלן קרסו ( Alain Carsoux ) .

את הסרט מלווה מוסיקה מקורית של אריק נבלו (Eric Neveux), מלחין צרפתי ידוע, בין היתר חיבר מוסיקה לסדרת הטלויזיה המפורסמת בורג'ה ולסרטו של טיראר –החופשה של ניקולא הקטן.

שיר מקורי: (באנגלית) Let Me Break Down של היוצרת/הזמרת האוסטרלית אמילי גאסין (Emilie Gassin).

לסיכום, הסרט משעשע, מציג משחק מעולה, דיאלוגים שנונים, נופים משגעים, אופנת עלית, אז Au Revoir (להתראות) בסרט הצרפתי הבא!

ציון - 9 בסולם "מה עושים היום".

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page