top of page
פוסטים קודמים

אייל גולן חוזר לקיסריה


הזמר אייל גולן חוזר לבמות הגדולות ומופיע באמפיתיאטרון קיסריה בקיץ הקרוב עם המופע חדש שלו הנקרא על שם האלבום המוצלח "לא פשוט להיות פשוט". התקופה האחרונה הייתה לא קלה עבור הזמר המפורסם אך גולן לא הפסיק להופיע ואף הוציא את אלבומו ה20 במרץ 2017. לראשונה בקריירה, לכבוד שני עשורים של פעילות, החליט גולן להוציא לאור אלבום כפול. לכבוד חזרתו הצפויה יש להגיד, לקדמת הבמה, צוות "מה עושים היום?" החליט לתת לכם תזכורת קטנה על הזמר הכי מפורסם ומצליח בישראל.

אייל גולן – ביוגרפיה

אייל גולן או בשמו המקורי, אייל ביטון , נולד בשנת 1971 בעיר רחובות. את השירה החל כתחביב צדדי בנערותו, כאשר את רוב זמנו בילה במגרש הכדורגל בקבוצת הפועל מרמורק.בשנת -2002 נישא אייל גולן למלכת היופי אילנית לוי והשניים הביאו לעולם שני ילדים והתגרשו לאחר שש שנות נישואין.אייל גולן הוא אחד מהזמרים הבולטים והמצליחים ביותר במוזיקה הים תיכונית , אשר הצליח למכור מיליוני אלבומים והביא למיליוני הורדות סלולריות.

ביסוס הדרך לתהילה

בגיל תשע- עשרה פתח גולן באסיפת חומרים לאלבום הבכורה שלו אשר נקרא "לחישות בלילה". את האלבום הפיק באופן עצמאי בשנת 1996. לדאבונו האלבום לא התקבל באהדה גדולה ומכר רק כ- 10,000 אלבומים.באותה השנה גולן חבר למפיק ישי בן צור וזה הפיק עבורו את האלבום בשם "אייל גולן בהופעה חיה" אשר כלל גרסאות מחודשות לשיריו של הזמר המזרחי הגדול של כל הזמנים זוהר ארגוב, ובנוסף כלל חידושים לשירי אמנים נוספים, זאת בנוסף לשירים מקוריים שלו מתוך האלבום הראשון שנכשל "לחישות בלילה". האלבום המדובר הצליח מעבר לכל דימיון ומכר עשרות אלפי עותקים.

הפריצה הגדולה והיצירה המרובה

ניתן בהחלט לומר ששיתוף הפעולה המוצלח בין הסולן איל גולן לבין להקת אתניקס ב1997 קירב אותו לתואר הנכסף "זמר השנה" , שבו זכה באותה שנה באדיבות ערוץ 2 והיה לזמר הים תיכוני הראשון אשר זוכה בתואר שכזה.הסינגל הראשון שנוצר בעקבות שיתוף הפעולה של השניים היה "לב של גבר" – סינגל שהפך בהמהירות הבזק ללהיט. מיד לאחר יציאת הסינגל הוציאו אתניקס וגולן את האלבום "בלעדייך" , האלבום נמכר ביותר מ 300,000 עותקים והפך לאחד מהאלבומים הישראלים הנמכרים ביותר גולן ואתניקס המשיכו לעבוד צמוד ואף שחררו אלבום אלבום נוסף שנה אחרי "חייל של אהבה" (1998), האלבום הנכסף כלל את הלהיטים הידועים "יפה שלי" ו- "דמעות". הצלחת האלבום הביאה את גולן לצאת לסיבוב הופעות בינלאומי.

אייל גולן – לב של גבר בהופעה 1997 – נדיר

אתניקס וגולן המשיכו להדק יחסים תוך שהוציאו אלבום נוסף יחד האלבום החמישי במספר של אייל גולן , "הסתכלי אליי". האלבום מכר למעלה מ- 170,000 עותקים. הקץ לשיתוף הפעולה הגיע לאחר מסע הופעות משותף של השניים שבעקבותיו יצא האלבום "המסע המשותף". אלבום הסולו הראשון של גולן "צליל מיתר" יצא ב2001 וכלל את הלהיטים "צליל מיתר" ו- "מיליון או דולר". היוצרים הגדולים שלומי שבת, אביהו מדינה ואהוד מנור כתבו את שירי האלבום וזהתוצאה הסופית הייתה הצלחה אדירה. תוך 10 ימים מכירות האלבום הביאו אותו למעמד פלטינה משולשת.

אייל גולן וריטה בדואט לשיר צליל מיתר

שנה לאחר מכן חבר גולן לכותבים הענקיים ארקדי דוכין, שלמה ארצי ומיכה שטרית והוציא את אלבומו ה7 "ואני קורא לך". ב 2003 יצא אלבומו ה8 של גולן, "חלומות", שכלל בתוכו חידושים לשירי אמנים ידועים ושונים.האלבום"מציאות אחרת" יצא ב2005 וכלל ליהיטי ענק כמו "מלכת היופי שלי" ו- "מתגעגע".

חלומות אייל גולן

בשנת 2007 המשיך גולן לעמול במרץ והוציא את האלבום "בשבילך נוצרתי" , זאת לאחר כשנה של עבודה מפרכת שבה קצר את הפירות בצורת הסינגלים "אל תלכי לי", "אם יש גן עדן" ו- "בשבילך נוצרתי". תוך 4 חודשים בלבד נמכרו למעלה מ- 130,000 עותקים של האלבום המדובר.

ההצלחה המסחררת: השיא של הקריירה התרחש בשנת 2008 כאשר הוציא את האלבום ה-11 במספר , "הוזה אותך מולי". שיר הנושא, "הוזה אותך מולי" לבדו הגיע לכדי 120,000 שימושים בסלולר. האלבום הנכסף מכר בתוך פחות מחודשיים מעל ל- 145,000 עותקים וזיכה את גולן בתואר המכובד "זמר השנה" ואת "הוזה אותך מולי" כ- "שיר השנה" בכלי התקשורת.

מיד לאחר הזכייה פצח אייל גולן במסע ההופעות הפתוח הראשון שלו במסלול הקריירה אשר כלל הופעות ענק בהיכל התרבות בת"א, בהיכל הקונגרסים בחיפה, האמפי בלהבים, בנייני האומה בירושלים וארבע הופעות באמפיתיאטרון קיסריה.

אייל גולן הוזה אותך מולי – נוקיה:

שנה לאחר הזכייה הוציא גולן את האלבום ה-12 "זה אני" שמכר הפעם בפחות מחודשיים 170,000 עותקים והגיע למקום הראשון במצעדי הסלולר עם 600,000 שימושים סלולריים – זהו שיא ישראלי של כל הזמנים לאלבום אחד בודד. במהלך קיץ 2009 שבר גולן שיא נוסף- סיבוב הופעות אשר כלל שתים עשרה הופעות באמפיתיאטרון קיסריה. ההופעות האלו תועדו ואף יצאו בגרסת dvd ואלבום כפול- "אייל גולן בקיסריה".

אייל גולן – נגעת לי בלב – הופעה חיה בקיסריה

בהמשך השנה אף הוכתר כ"זמר העשור" במסגרת "פסקול העשור" של ערוץ 24 וגלי צה"ל. לקראת קצה של השנה הוציא גולן מספר סינגלים אהובים: "על חבל דק", הדואט "רגע גדול" עם שרית חדד ו- "ג'ונגל" אשר נכללו באלבום ה-13 הנקרא" דרך לחיים".

ההשקה הרשמית של האלבום הייתה במרץ 2010 במקביל ליציאת אפליקציית אייפון חדשנית מסוגה בארץ.

באפריל 2010 עלתה לאוויר תוכנית הריאליטי המוזיקלית "אייל גולן קורא לך" שזכתה להצלחה מסחררת באחוזי רייטינג ואף גרפה שבחים רבים בתעשיית המוזיקה. בתום התוכנית אייל גולן בחר במורן מזור לזמרת שלה הוא יפיק אלבום בכורה. לאחר העונה הראשונה יצאו עוד 2 עונות נוספות.

באפריל 2011 שחרר את אלבומו ה-15 "חלק מחיי" הכולל 17 רצועות שונות ומגוונות הכוללות את הלהיטים: נולדת בשבילי, בואי נברח, רציתי להגיד לך ותמונה שבורה. האלבום מכר למעלה מ- 80,000 עותקים.

בהמשך ליציאת האלבום זכה גולן בפעם ה5 בתואר "זמר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג', וכן בפעם הראשונה במצעד השנתי של גלגלצ. השיר "כשאחר" דורג במקום ה2 במצעד השנתי של גלגלצ, המיקום הגבוה ביותר של שיר מזרחי במצעדי התחנה, ואף נבחר כ"שיר השנה" מטעם אקו"ם.

בחורף 2012 יצא אלבום הופעה של גולן בשם "חלק מחיי – הופעה חיה בבריכת הסולטאן", שתיעד את הופעתו בבריכת הסולטאן במהלך סיבוב ההופעות בקיץ 2011.

כעבור חודש בלבד יצא אלבום נוסף בשם , "נגעת לי בלב". מתוכו יצאו הסינגלים "מנגינה", "נגעת לי בלב", "לבדי" וכשאת איתו". האלבום גם כן זכה להצלחה גדולה תוך זמן קצר. לאחר שנה האלבום הגיע למעמד אלבום פלטינה משולשת על מכירות של למעלה מ-150 אלף עותקים‏ ושירי האלבום נצפו באתר יוטיוב יותר מ-40 מיליון צפיות. אייל גולן עצמו השתתף ביצירת חלק מהשירים, ובהם השירים "לבדי", שהלחין למילים של יוסי גיספן, "שובי ילדונת" שכתב ללחן של רביב בן מנחם ו"כשאת אתו", שאת מילותיו כתב על פי לחן של המוזיקאי היווני קיריאקוס פפדופולוס. ב 12 בספטמבר 2012 יצא לאור אלבום ההופעה "נגעת לי בלב בקיסריה" שתועד במהלך קיץ 2012 בסיבוב ההופעות.

ב-2 באוגוסט 2012 הוציא דואט עם דודו אהרון בשם "ממכרת" שניהם כתבו והלחינו את השיר עם המעבד יעקב למאי‏.

על פי מגזין "פורבס", נכון ל-2012, נכתב כי גולן הוא הזמר המצליח ביותר בישראל מבחינה כלכלית.

ב- 2 בספטמבר 2012 פרסמה חברת "מדיה פורסט" כי גולן היה הזמר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל במהלך שנת תשע"ב. שירו "כשאת איתו" היה אחד השירים המושמעים ביותר באותה שנה. באותו יום הוציא אלבום אוסף כפול של מיטב שירי האהבה מכל הקריירה שלו בשם "באהבה אייל גולן ב-16 בספטמבר 2012 זכה אייל גולן בתואר "זמר השנה" במצעד המשותף של mako ערוץ 24, וכן זכה בפעם השנייה ברציפות בתואר "זמר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ‏.

המשבר בשיא ההצלחה

ב-18 במרץ 2013 יצא אלבום האולפן ה-15, "הלב על השולחן". שקדמו לו שני סינגלים, "את" ו"סטטוס מאוהב".האלבום הצליח מעל למשוער ותוך שבועיים מכר מעל ל-60 אלף עותקים; בכך הגיע למעמד אלבום פלטינה כפולה. בספטמבר 2013 נבחר גולן ל"זמר השנה" בפעם ה8, "במצעד השנתי של ישראל" שלערוץ 24 ואתר מאקו, רדיו חיפה ורדיו תל אביב; שירו כל החלומות זכה בתואר "שיר השנה", למרות שלא יצא כסינגל מתוך האלבום, ואף נבחר כ"שיר השנה" מטעם אקו"ם.

ב-18 ביוני 2013 הוציא גולן את השיר "קל כל כך" שנכתב והולחן על ידי רותם כהן.

ב-3 באוגוסט 2013 יצא הסינגל "בגופייה צמודה" שנכתב בקיץ על ידי מאזיני התוכנית דידי לוקאלי ויוסי גיספן, ולבסוף הוחלט שגולן יבצע את השיר. ב-15 באוקטובר 2013 יצא שירו "מבעד לדמעה".

ב-1 בדצמבר 2013 יצא השיר "מתפלל" שכתב והלחין פאר טסי לעיבוד של יעקב למאי;‏] השיר היה המושמע ביותר ברדיו בשבוע הראשון לצאתו‏ וזכה ליותר ממיליון צפיות באתר יוטיוב בשבוע וחצי‏ב-11 בדצמבר 2013, בדו"ח סיכום השנה של עשרת הקליפים הישראלים הנצפים ביותר באתר יוטיוב, הגיעו 4 שירים מתוך האלבום הלב על השולחן למקומות הראשונים: "כל החלומות", "את", "היא לא את" ו"הלב על השולחן".

ב-29 בדצמבר 2013 פורסם על ידי אקו"ם שגולן היה הזמר המושמע ביותר בשנת 2013, ושירו "סטטוס מאוהב" מהאלבום "הלב על השולחן" היה לשיר המושמע ביותר‏.

ב-7 באפריל 2014 הוציא לאור את האלבום "ימים יגידו" הכולל 15 רצועות ביניהם להיטי הרדיו ״הלילה תרקדי״, ״מתפלל״ וגם הסינגלים "מבעד לדמעה" ו״צללים של דמותה״, שהפכו ללהיטים במהרה. האלבום מכר תוך פחות מ 24 שעות 30 אלף עותקים והפך לאלבום פלטינה. לעומת זאת, בתחנות הרדיו זכו שירי האלבום לחשיפה מצומצמת.

בתקופה זו החלה ירידה מגמתית בהשמעות של שירי גולן, בעקבות פרסום ידיעות על חקירת משטרה נגד גולן בחשד שקיים יחסין מין עם קטינות. החל מנובמבר 2013, מועד הפרסום, ועד אפריל 2014 חלה ירידה של 23 אחוזים בהשמעות שיריו בכלל תחנות הרדיו בישראל לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת (מ-6111 השמעות ל-4726). בתחנות הארציות, גלי צה"ל וקול ישראל, חלה צניחה משמעותית יותר של 70 אחוזים. בנוסף

הזכיינית השעתה אותו מתפקידו כשופט בהתוכנית הכוכב הבא , וכן הכריזה על השעיית הפקת העונה הרביעית של התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24‏ בנוסף בוטלו עשרות הופעות.‏.

האלבום המלא ברצף - לא פשוט להיות פשוט - אייל גולן

לעידכונים נוספים בנושא תרבות ובילויים כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על האירועים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page