top of page
פוסטים קודמים

אירועים רחוקים - איך מגיעים?

רכב פרטי לא תמיד זמין עבורנו באירועים רחוקים ולכן צריך להכיר את האלטרנטיבות שעל הפרק. החל מנסיעה משותפת, דרך הסעות ועד השכרת רכב ותחבורה ציבורית – הנה המדריך שבזכותו תגיעו רעננים ומרוצים

ישראל היא מדינה קטנה אך מדי פעם נוצר מצב שבו צריכים להגיע לאירוע רחוק. הפתרון הנפוץ ביותר הוא להשתמש ברכב פרטי, אך לא תמיד הוא זמין עבורנו ולעיתים מדובר על הוצאה נוספת שלא מגולמת בתכנון המקורי. מצד שני, יש גם אלטרנטיבות וכדאי להכיר אותן.חשוב להזכיר שהדילמה לגבי נסיעה למקום רחוק לא שמורה רק לאירועים פרטיים. היא קיימת בכל הופעה גדולה, פסטיבל או בילוי שנערכים במרחק של יותר מחצי שעה נסיעה מהבית.

בין הנסיעה המשותפת להסעה המסודרת

רגע עוד לפני שעוברים על סוגי פתרונות התחבורה שיכולים לשמש אותנו כדי להגיע לאירועים רחוקים, קיימים מספר נושאים שכדאי לשים לב אליהם. ראשית, רצוי לברר מראש מי מגיע לאירוע והאם קיימת אפשרות של נסיעה משותפת. נסיעה כזו יכולה לחסוך בהוצאות לכל הגורמים המעורבים ולהנעים את זמננו גם עם אירועים רחוקים במיוחד. יתרה על כך, זה הפתרון היחיד עבור מי שמתכנן להגיע לאירוע מסוים ולשתות בו אלכוהול. בעזרת הנסיעה המשותפת ניתן להחליט על נהג תורן שלא שותה ולבלות בלי דאגות עד השעות הקטנות של הלילה.

שנית, באירועים פרטיים כמו חתונה, בר מצווה או ברית יש לפעמים הסעות. ההסעות מאורגנות על ידי בעלי האירוע והן יוצאות מנקודות איסוף מרכזיות ברחבי הארץ. כדאי לבדוק האם יש על ההזמנה פרטים אודות הסעות מן הסוג הזה, או לחילופין ליצור קשר עם בעלי האירוע ולברר מולם את השאלה באופן ישיר. במידה ואין הסעה אך מתגלה צורך שמשותף להרבה אנשים, אפשר לבקש מבעלי האירוע לנסות לארגן הסעה וכך לדאוג לכולם יחד.

האלטרנטיבה לרכב פרטי: השכרה ותחבורה ציבורית

האמת היא שיש שתי אלטרנטיבות שעומדות לרשות מי שצריך להגיע לאירוע רחוק ואין לו רכב פרטי זמין. האופציה הראשונה היא השכרת רכב בארץ ואיסוף של הרכב ממקום קרוב. כאן היתרון הוא שניתן לשכור את הרכב בהתראה קצרה, אפשר להתאים אותו לסוג הנסיעה מבחינת דגם וגודל וניתן גם לחלוק את ההוצאה יחד עם אנשים אחרים בלי להסתבך לגבי בלאי והוצאות תחזוקה.

האופציה השנייה היא להשתמש בתחבורה ציבורית. התחבורה הציבורית בישראל אמנם לוקה בחסר, אך בכל הנוגע לאירועים שנערכים באזור המרכז היא בהחלט יכולה לספק פתרון יעיל. בנוסף, תחבורה ציבורית מתאימה לאירועים רחוקים שנערכים בשעות היום. אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית באירועים ביום חמישי בצהריים או בשישי בבוקר וליהנות ממחיר נמוך. החיסרון הוא שאין תחבורה ציבורית בשבת, מה גם שמעטים ירצו להגיע לאירוע חשוב אחרי שהם נאלצו להצטופף בתוך אוטובוס דחוק.

תכנון כלכלי נכון שישאיר לכם כסף פנוי לבילויים

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page