top of page
פוסטים קודמים

לצאת לבלות VS לארח בבית

הדרך הנכונה להחליט האם עדיף לצאת לבילוי או לארח בבית היא להתייחס לפרמטרים כמו תקציב, הכנה מוקדמת, סוגי פעילויות והדרישות השונות לקראת חזרה לשגרה. עומדים בפני דילמה ולא יודעים לאן להזמין את החברים? הנה המדריך שיעזור לכם להכריע

סקר מקיף שנערך בקרב מדגם מייצג של תושבי ישראל מגלה שמעל 67% מאתנו מרוצים עד מרוצים מאוד מכמות הפעילות התרבותית שלהם. בתוך כך, מפתיע לגלות שהפעילות התרבותית המועדפת על ישראלים היא צפייה בסרט בבית קולנוע, כאשר לאחר מכן ציינו המשתתפים בסקר קריאת ספרים, צפייה בטלוויזיה, ביקור בתיאטרון, הופעות מוזיקה ומופעי בידור וסטנד אפ. בתחתית רשימת הבילויים המועדפים נמצאות פעילויות כגון ביקור בגלריות, מוזיאונים, קונצרטים ומופעי מחול.

שאלה לא פחות מסקרנת שלא קיבלה מענה בסקר היא האם עדיף לצאת לבלות, או שמא לארח חברים ובני משפחה בבית. כאן נגלה ככל הנראה דעות חלוקות, היות ולצד כאלה שמעדיפים להישאר בכור מחצבתם יש גם אחרים שלא מוותרים על אפשרות להתרענן ולגוון את השגרה. אז מה עדיף ודרך אילו פרמטרים ניתן להשוות בין בילוי מחוץ ובתוך הבית?

תקציב: יתרון משמעותי לבילוי הביתי

בסוגיית התקציב אפשר להכריע את הדילמה כבר במבט ראשון: בילוי בבית תמיד יהיה זול ומשתלם יותר בהשוואה ליציאה למועדון, פאב, הופעה או כל פעילות אחרת. מי שנשאר בבית יכול לשמור בקלות על מסגרת התקציב, להימנע מהוצאות בלתי צפויות ולהישאר עם אצבע על הדופק. מהבחינה הזו גם אין הבדל בין מבוגרים שמארחים חברים ומשפחה, לבין סטודנטים שהופכים את הסלון לרחבת ריקודים בדירה השכורה שלהם.

עם זאת, יש מקום להסתייגות. צריך לציין שרק מארחים שלא מתביישים לחלק משימות בין האורחים יכולים לחסוך בהוצאות במידה והם מקיימים את פעילויות הפנאי שלהם בבית. בכל מקרה אחר, המארחים יצטרכו לשלם על השתייה, האוכל והנשנושים בעצמם. בנסיבות כאלה דווקא יציאה מהבית קורצת יותר, כי ככה לפחות כל אחד משלם על עצמו.

הכנה מוקדמת: כמה תרצו להשקיע?

ההיבט הבירוקרטי של יציאה לבילוי מול אירוח בבית כבר מתחיל להטות את הכף לטובת האופציה הראשונה. לא צריך להיות בעלי ניסיון באירוח בשביל להבין שמדובר בהשקעה גדולה יותר של זמן ומשאבים. ההכנה המוקדמת לקראת אירוח בבית כוללת סידור של הסלון, הוצאת רהיטים, ניקיון, רכישת מצרכים וכן הלאה.

מנגד, ביציאה מהבית לא צריך יותר מאשר להתקלח ולהחליף בגדים. כמו כן, לא בכל בית אפשר לארח כמות גדולה של אנשים. מומלץ להזמין חברים ובני משפחה רק לסלון שיש בו מערכות ישיבה מספיק מקומות ישיבה ולדאוג למרווח ונגישות בין הרהיטים. גם זה דורש השקעה של מעט זמן, אך מדובר בתנאי בסיסי לאירוח מוצלח.

סוגי פעילויות: היציאה מבית ממשיכה להוביל

יתרון לא פחות משמעותי של יציאה לבילוי מול אירוח בבית בא לידי ביטוי בסוגי הפעילויות שאותן אפשר לקיים. אם נשים בצד את היתרונות המובנים של פעילות חברתית ואינטימית בסלון, נבין שככל הנראה אין תחליף ליציאה ולהחלפת אווירה.

במילים אחרות, יש הרבה יותר דברים שאפשר לעשות מחוץ לבית מאשר בתוכו. לפי אותו סקר שהזכרנו, 51% מהישראלים מרוצים מכמות פעילויות התרבות שלהם כי יש מגוון עצום שמתוכו הם יכולים לבחור. יתרה על כך, 33% מהנשאלים העידו שהם אינם נמנעים מצריכה תרבותית בגלל העלויות. המשמעות היא שהיציאה מהבית לא חייבת להיות יקרה ורק צריך להחליט איך רוצים לבלות בשביל להפיק ממנה ערך מוסף.

חזרה לשגרה: ויש לנו מנצח!

מי ששואל את עצמו האם עדיף לו לארח בבית או לצאת לבילוי צריך לחשוב גם על הרקע שאחרי. לכאורה, אירוח בבית נראה פשוט יותר כי אפשר להיזרק על הספה רגע אחרי שאחרון האורחים עוזב. בפועל, החזרה לשגרה אם נמצאים בתוך הבית עלולה להיות מתסכלת וארוכה. היא כוללת סידור מחדש של כל הרהיטים, פינוי של האשפה מהסלון והמטבח, ניקיון מחדש של הרצפה ולעיתים גם הוצאה של מאות שקלים על מילוי המקרר.

כל המשימות שמלוות את החזרה לשגרה אחרי אירוח ביתי לא רלוונטיות אם בוחרים לצאת לבילוי. לא משנה איזה פעילות תבחרו לבצע יחד עם הקרובים אליכם, בסופו של דבר תוכלו לקנח את הערב עם מונית הביתה והשתרעות על המיטה. זה שווה בפני עצמו את המאמץ הכרוך ביציאה מהבית ומעודד גם אנשים עצלנים במיוחד.

לסיכום, צרות עולם ראשון כמו אלו שמאפשרות השוואה בין יציאה לבילוי לבין אירוח בבית דורשות מחשבה יסודית על הפרטים הקטנים. כמובן שאפשר גם לשלב בין העולמות ולארח מדי פעם חברים ומשפחה, אך אחת לכמה שבועות לצאת לבילוי במועדון, בר או הופעה. השילוב הוא גם בסופו של דבר מה שרוב האנשים עושים כאשר הם מעוניינים לחרוג מהתבנית הרגילה. המטרה היא בכל מקרה ליהנות מאפשרויות הבילוי שעל הפרק ולצבור יחד עם החברים חוויות בלתי נשכחות שילוו אותנו גם בתום הערב.

תכנון כלכלי נכון שישאיר לכם כסף פנוי לבילויים

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page