top of page
פוסטים קודמים

מה עושים היום? - דואגים לזכויות שלנו!

זכויות רפואיות

לכל אחד מאיתנו יש זכויות. בין הידועות שבהן ניתן למנות את הזכות לקבל חינוך חינם, את הזכות להצביע בבחירות דמוקרטיות וזכויות רבות נוספות, אולם תחום שלא זוכה לחשיפה מספקת הוא תחום הזכויות הרפואיות.

זו הסיבה בעטיה ישראלים רבים כלל אינם מודעים לעובדה שמגיעות להם זכויות רפואיות במקרים בהם הם חלילה נפגעים בתאונה, נפצעים, חולים במחלה עקב תנאים אליהם נחשפו במסגרת מקום העבודה וכדומה.

זכויות רפואיות מגיעות גם למי שסובלים מבעיות נפשיות או פיזיות, אובדן כושר עבודה ועוד. באופן כללי, המשמעות של זכויות רפואיות היא כספית. אדם שמבקש לממש את זכאותו במקרה הצורך עשוי לקבל מענק מן המוסד לביטוח לאומי, פיצוי או קצבה; וכן מול רשויות המס, כגון פטור או הקלה בתשלומי מס ההכנסה. חלק מן הזכויות משמעותן קבלת קצבאות חודשיות או שנתיות, פטורים ממס, הנחות אל מול מגוון גורמים פרטיים וממשלתיים וכו'.

הקלות והטבות אחרות יכולות להיות ברכישת דירה או רכב, טיפול רפואי, מטפל צמוד ועוד לא קל לממש זכויות רפואיות הביטוח הלאומי מעוניין לוודא שרק מי שמגיע לו באמת, הוא זה שיקבל את המגיע לו. לפיכך, כל מי שמבקש לממש את זכויותיו הרפואיות נאלץ לעבור תהליך מייגע של ביורוקרטיה, אישורים, תורים והמתנה. פעמים רבות יש צורך לבצע תהליכים במקביל גם מול גופים אחרים, ביניהם מס הכנסה או חברות ביטוח למיניהן, והשלב הידוע ביותר לשמצה מבין אלה שעל הנפגע לעבור הוא שלב הוועדה הרפואית. הוועדה הרפואית היא זו שמאבחנת את מצבו את התובע, קובעת את גובה אחוזי הנכות המגיעים לו ולפיהן את הזכויות המגיעות לו.

החברים בוועדה הרפואית שאותם פוגש התובע הם בדרך כלל רופא מומחה אחד ומזכיר אחד שתפקידו לתעד ולהפיק פרוטוקול. הואיל וההופעה בפני הוועדה היא אירוע קצר יחסית, חשוב להעלות במסגרתה אך ורק את הנתונים החשובים ביותר על מנת לקבוע את אחוזי הנכות של התובע.

כלומר, מוטב שלא להפליג בדברים ולסטות מן העיקר, ומאידך אסור לשכוח שום דבר חש ובראוי לציין בהקשר זה כי בתום הוועדה הרפואית, התובע מתבקש לחתום על הפרוטוקול ובכך להביע את הסכמתו לדברים המופיעים בו. לפיכך חשוב שלא לחתום על הפרוטוקול בצורה עיוורת אלא לקרוא אותו לעומקו, לתקן דברים שגויים ולהוסיף נושאים שנשכחו לאחר מכן, חוות דעתו של הרופא היושב בוועדה מועברת אל רופא מוסמך למטרת קביעת אחוזי נכות רפואית. יחד איתה נקבע גם האם הנכות הינה קבועה או זמנית. אם התובע חולק על מסקנות והחלטות הוועדה הרפואית, באפשרותו לערער עליהן בתוך 60 יום.

במקרה כזה תדון בתיק ועדת עררים, אולם החלטתה סופית ולא ניתן לערער עליה אלא באמצעות בית הדין האזורי לעבודה בשביל מה צריך את מאייר זכויות רפואיות? משתי סיבות: האחת היא שישראלים רבים כאמור לא יודעים אפילו מהן הזכויות הרפואיות המגיעות להם; והשניה היא שהגופים שאחראים על מתן הקצבאות או הפיצויים אינם הופכים את החיים לקלים יותר עבור הפונים: למעשה, הנפגע עצמו הוא זה שצריך להוכיח את הפגיעה ואת חומרתה – וזאת בגלל החשש של המערכת מפני מעשי הונאה

.מאייר זכויות רפואיות מציעה סיוע בניתוח כל מקרה לגופו על מנת למצות באופן מיטבי את זכויותיו של הנפגע. בנוסף החברה מסייעת במילוי אישורים וטפסים, בבניית תיקים רפואיים, בהגשת תביעות ובשלל דרכים אחרות – לרבות עזרה בהתכוננות לוועדה הרפואית ותוצאותיה.

חשוב לציין שהשירות איננו משפטי אלא שירות ייעוץ וסיוע בלבד שמטרתו ליידע את הנפגעים אודות זכויותיהם המגיעות להם כחוק ולסייע להם לממש אותן, את כולן, עד הזכות האחרונה.

תכנון כלכלי נכון שישאיר לכם כסף פנוי לבילויים


ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page