top of page
פוסטים קודמים

מה עושים היום? -מקבלים הטבות של ביטוח בריאות לאחר תאונה

בכל הקשור לרכב שלכם, כולם יודעים שלאחר תאונה הביטוח משלם את הטיפולים במוסך, ואת הטיפולים הרפואיים המידיים שלכם. אבל מה קורה אחרי כמה שנים?האם אתם מודעים לכך, שרק ביטוח בריאות ילווה אתכם לאורך זמן, גם שנים אחרי התאונה, וימשיך לספק לכם את כל הטיפולים שתזדקקו להם?

חשוב שתדעו, מאחר ומרבית האנשים לא מודעים לכך, שאם נפצעתם בתאונה אתם לא מלווים לאורך שנים של טיפול בפציעה שלכם. אתם מקבלים את מה שמגיע לכם מהביטוח של הרכב שפגע בכם, אבל הביטוח לא מחויב לטפל בכם כל חייכם, וטבען של פציעות שהן לא מסתיימות כל כך מהר. לעתים קרובות יש פגיעות המשכיות, בעיות חדשות שצצות כתוצאה מהפציעות הישנות או אפילו כתוצאה מהתרופות או הטיפולים שניתנו עבור הפציעות הראשוניות, ויצרו גל חדש של בעיות. הגורם היחידי שילווה אתכם וילווה אתכם לאורך כמה שנים שתצטרכו, זהו ביטוח בריאות שעשיתם בזמן. הגורם המקצועי שיעניק לכם אפשרות לבחור מנתח, להתייעץ עם מומחים במגוון גדול מאד של תחומים, לקבל טיפולים מסוגים שונים (ולא בהכרח להסתפק במה שקופת החולים מציעה לכם( לרכוש תרופות שאינן בסל – ולקבל מגוון ענק וכולל של טיפולי ובדיקות המשך, אשפוזים וניתוחים, לחיזוק הבריאות שלכם.

טיפולי פיזיותרפיה ושיקום

חלק ניכר מהטיפולים שיעזרו לכם בסופו של תהליך לעמוד על שתי רגליים ולהגיע לרמת תפקוד גבוהה, הם הטיפולים השיקומיים, שמאפשרים לגוף להתרפא בדרכים שאינו פולשניות. טיפולי הפיזיותרפיה מוכרים על ידי קופות החולים, במינון מוקצב מראש, וכך גם כל הטיפולים המשלימים הנוספים, שכל כך נדרשים בתקופות מצוקה שבהן כל הגוף כואב ודואב ואתם רק חולמים על חזרה מינימלית לשגרה, מה שבדרך כלל לא לגמרי מתאפשר מול החוקים הנוקשים של "כמה מגיע לכם". כשאתם מוגנים בביטוח בריאות פרטי אתם בכלל לא חלק מכל המנגנון הזה של תחנונים מול הפקידה, אישורים מרופאת המשפחה וסדרת טיפולים במינון מסובסד: הביטוח הפרטי מאפשר לכם ליהנות מכל הטיפולים ברמה הכי גבוהה שיש, על ידי צוות רחב של מטפלים מנוסים (כשאתם מבצעים טיפול דרך הביטוח, תהיו בטוחים שאף סטאז'ר לא יתלמד עליכם)- והכי חשוב, אתם לא מוגבלים בזמן, לא צריכים לבקש פעמיים או שלוש כל דבר, אתם לא צריכים להמתין חודשים עד לתור שלכם (חודשים שבהם ללא טיפול המצב רק מחמיר). במצב כזה, אתם על הדרך הנכונה להבראה מלאה וטובה.

טיפולים אסתטיים כירורגיים

מן הסתם את כל הניתוחים האקוטיים, אם היה צריך, כבר עשיתם בחודשים או בשנה הראשונה שאחרי התאונה. אבל מה לגבי תיקון ליקויים אסתטיים שנוצרו כתוצאה מהתאונה? הביטוח של התאונה לא מכסה את הצלקות, את העיוותים בבשר, את כל מה שמזכיר לכם, בעל כורחכם, את אותה תאונה. אבל אם יש לכם ביטוח בריאות אין לכם שום בעיה: אתם יכולים לעבור טיפולים אסתטיים והליכים כירורגיים שונים. ולא רק זה אלא שאתם זכאים לבחור את חדר הניתוח, את המנתחים, את בית החולים, את המרדים וכן הלאה.

טיפולים לנפש

התאונה לא הסתיימה ברגע שהתחלתם להרגיש טוב יותר. ברוב המקרים זה בדיוק ההיפך: דווקא כשהחיים מתחילים לחזור לאט לאט למסילה של שגרה וחיי נורמה, פתאום הנפש מתחילה להתמרד: כשהגוף מבריא, זה התור של הנשמה לקבל את הטיפול שמגיע לה. תאונות, במיוחד אם הן קשות, מותירות הרבה צלקות שלא נראות לעין. חרדות, סיוטים בלילה, לחץ בחזה, חוסר יכולת להסתובב ברחובות מסוימים או חוסר יכולת לחזור לנהוג. הפחד ללא ספק משבש את המשכם התקין של החיים, ויש לטפל בו לפני שיתעצם ויעמיק את הצלקות. דרך הביטוח הרפואי אתם זכאים לקבל טיפול נפשי או רוחני (כל אחד ומה שעושה לו טוב ומרגיע אותו) שיסייעו לכם לעבור את התקופה הקשה, שלפעמים פורצת כמה שנים אחרי התאונה.

תחשבו מה לחכות לתור לאורתופד או לצילום רגל, בתוך כל הבעיות והסיבוכים

אחרי תאונה יש הרבה בעיות שמשתלבות אלה באלה. זה קשה מאד להתחיל לרדוף אחרי עשרות רופאים ומטפלים, שלכל אחד יש פונקציה אחרת ותורים ארוכים. פה אתם צריכים צילום MRI, שם אתם צריכים התייעצות עם אורתופד. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לחכות חודשים ארוכים עבור בדיקה, ובזכות הביטוח הרפואי אתם גם לא צריכים לחכות.


ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page