top of page
פוסטים קודמים

"משימה בלתי אפשרית: התרסקות", ארה"ב, 2018 , 134 דקות


"טום קרוז והחבורה לא מאכזבים, אקשן איכותי, הרף ממשיך לעלות בסדרת משימה בלתי אפשרית"

הסרט השישי בסדרה בכיכובו של טום קרוז. כל פעם נשאלת מחדש השאלה האם זה אפשרי לעשות סרט המשך לסדרה ולהמשיך למשוך את הקהל...? אילו עוד הפתעות אפשר להכין בכדי לגרום לצופה לחזור אל המסך הגדול לראות את החבורה של קרוז מתרוצצת בין לוקיישנים שונים בעולם , תוך כדי סיכון תמידי ותמיד על הקצה.

התשובה היא שזה אפשרי וקרוז ביחד עם הקאסט הנפלא וכריסטופר מקוורי בכיסא הבמאי מוכיחים זאת בסרט הזה שוב ושוב. יתרה מזו לא רק שהם שומרים על הרמה והציפיות בחלק מהמקרים הם אפילו עולים על הסרטים האחרים.

יש שיגידו שזה היה הסרט הטוב בסדרה עד כה. זה מאוד מורכב לעשות סרט המשך ולכן בסרט הזה יש כמה אלמנטים שונים שגורמים לו להתעלות על עצמו מול שאר הסרטים בסדרה.

קודם כל הבחירה להחזיר חלק מהקאסט מהסרטים הקודמים בכדי לשמור על רצף ולחבר את האירועים לעבר דבר שיוצר חיבור וקשר יותר חזק בין הדמויות השונות לסיפור. בסרט הזה יש הרבה יותר מקום לרגש והוא הרבה יותר דרמטי מהסרטים הקודמים, גם ברמה האישית של איתן האנט וגם בסיפור עצמו. אולי אפילו סיפור אהבה כפול, בין האנט לאשתו וגם בין האנט לאילסה. שתי האהבות שאולי בעצם לא יכולות להתממש כל אחת מסיבה אחרת.

בביקורות שלי על הסרטים הקודמים כל הזמן ציינתי שהסרט נלקח בצורה קומית מידי, ויש יותר מידי הפוגות קומיות מה שמאוד מפריע לאווירה של הסרט וגורם לצופה לפרש את העלילה והדמויות לא בצורה רצינית. בסרט הזה הפעם הדברים שונים וזו הפעם הראשונה שאני רואה שהדברים נלקחים יותר ברצינות ועולים רמה, עדיין יש הפוגות קומיות אבל הם בטעם טוב ולא פוגמים באווירה שמקוורי מייצר בהצלחה. אין הרבה דיאלוגים, יש הרבה יותר ויזואל והבעות פנים של השחקנים שאומרות הכל. מקוורי ציין באחד מהראיונות איתו שהוא תמיד ניגש לסרט הזה בצפייה מקדימה בסרטים האילמים של פעם וזה נותן לו השראה ומפקס אותו להתמקד בויזואל של הסרט.

מאוד אהבתי את הפסקול הפעם שנתן קצת גוון שונה, המנגינה עדיין נשארה אותו הדבר אבל הוסיפו לה קצת צבע ואווירה יותר עמוקה. בהרבה רגעים בסרט הפסקול נשמע לי מאוד דומה לטרילוגיה הנפלאה של נולן "האביר האפל" שהוסיפה אווירה מתאימה לסרט ושמרה על המתח. יש כרגיל בסרט הרבה תפניות בעלילה שזה לפי דעתי משחק של הצופה עם הבמאי והתסריטאי. נותנים רמזים והשאלה מתי הצופה מבין.

לסיכום, הסרט בהחלט עונה על הציפיות וטום קרוז גם בגיל 56 לא מאכזב, האם יהיה עוד המשך לסרט... אם לשפוט לפי התגובות על הסרט הזה יהיה להם קשה לא להמשיך לעוד ניסיון נוסף. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות מה יכינו לנו בפעם הבאה והאם יצליחו לשמור על הנוסחה המנצחת.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page