top of page
פוסטים קודמים

בתוך לואין דיוויס, ארה"ב, 2013, שעה ו44 דקות


"בתוך לואין דיוויס" הוא סרטם החדש של האחים כהן שקצר ביקורות מהללות בהקרנת הבכורה שלו בפסטיבל קאן, וממשיך לקבל ביקורות מפרגנות גם בארץ. הוא מתרחש בניו יורק של תחילת שנות ה – 60, תור הזהב של סצינת הפולק הניו יורקית, שהתרכזה סביב מועדון ה"Gaslight" המיתולוגי (בין בוגריו, לא אחר מאשר בוב דילן). גיבור הסרט הוא לואין דיוויס (אוסקר יזאק, שאתם תזהו אבל לא תזכרו מאיפה), זמר פולק מתחיל שמנסה לזכות בהכרה ותהילה. הצלחה זו נמנעת ממנו בין היתר כיוון שהוא אנוכי, ציני, אנטיפט, ויומרני, מנצל את חבריו ומנוכר למשפחתו. לואין רואה את עצמו כאמן מן המעלה הראשונה ומתייחס לעצמו ברצינות תהומית על אף מצבו הכלכלי והחברתי ההולך ומדרדר.

מי שמכיר את האחים כהן, הצפייה ב"בתוך לואין דיוויס" תפרוט על מיתרים מוכרים : הומור שחור וייחודי, ציניות אכזרית, דמויות ססגוניות ובלתי נשכחות (ג'סטין טימברלייק מבליח להופעה קטנה וטובה), ומעל הכל עשייה קולנועית מהוקצעת ואלגנטית.

אך הסרט גם פורט על מיתר חדש, אחד שנדיר למצוא בסרטיהם של האחים – מיתר הרגש. למרות שהגישה השכלתנית אינטלקטואלית של האחים כהן נמצאת גם פה, "בתוך לואין דיוויס" הוא סיפור שמונע בעיקר באמצעות הרגש – הבדידות הקיומית של הגיבור, היחס המנוכר שלו לאחותו ואביו, קשרי האהבה \ שנאה שלו עם חברה זמרת (קארי מוליגאן המעולה כתמיד) והגעגועים לשותפו לשעבר ליצירה.

על אף הביקורת המוכרת על האחים כהן, שסרטיהם הם קרים ונטולי רגש, דווקא פה הם מוכיחים שוב שאין תחום קולנועי שהם לא מסוגלים לטפל בו, והסרט מצליח באמת ובתמים לרגש.ולא נשכח לציין את המוזיקה. על הפסקול אחראי המפיק המוזיקלי.בון בורנט (שאחראי גם על הפסקולים הנפלאים של "אחי איפה אתה?", "לב לא שפוי" ולאחרונה גם "בלש אמיתי"), והוא תענוג בפני עצמו: מוזיקת פולק מהסוג שכבר לא עושים היום, ובחירת השירים היא מגוונות ומדויקת.

"בתוך לואין דיוויס" מתובלן בסצינות רבות בהן המוזיקה מקבלת את קדמת הבמה,

ואיתה היחס של הדמויות אליה, והאחים כהן מצליחים לייצר רגעים מורכבים ונוגים, בהם הצופים נקרעים בין התמסרות מוחלטת למוזיקה לבין ייחס ציני ללואין דיוויס המלא בחשיבות עצמית.סרט חדש של האחים כהן הוא תמיד חגיגה לאוהבי הקולנוע, ו"בתוך לואין דיוויס" הוא חגיגה כפולה. לא רק שהסרט תופס את מקומו בגוף היצירה ההולך ומתרחב של האחים כהן והוא עומד ברף הגבוה מאוד שבנו לעצמם, אבל "בתוך לואין דיוויס" גם מרחיב את השפה של צמד הקולנוענים, חוקר קרקע חדשה עבורם ונותן חשק לגלות לאן ימשיכו מכאן.

על סרטים מסוג זה נהוג לומר "סרט קטן", אבל "בתוך לואין דיוויס" הוא יותר כמו שיר פולק קטן – אינטימי ונוגע ללב. מומלץ.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page