top of page
פוסטים קודמים

"יחי הקיסר", ארה"ב , 2016 , שעה וארבעים דקות


"האחים כהן משתעשעים על המסך בקומדיה חביבה עם אנסבל שחקנים מרשים".

אני באמת חושב ומרגיש שלאחים כהן לא היה מסר או מניעים נסתרים בסרט הזה והם פשוט התחילו לגלגל רעיון עם כמה דמויות שונות וחיברו את כולם לסרט אחד שמתרחש בהוליווד בשנות ה50. הסרט מתמקד באדי מניקס (משחק נפלא של ג'וש ברולין) מפיק הוליוודי או בשפה ההוליוודית סטודיו "פיקסר" (מלשון תיקון) אשר מתמודד עם בעיות יומיומית בסטודיו ובניהול הכוכבים שלו.

באותה התקופה הוליווד ניסתה לשמור את מה שמתרחש באולפנים בסודיות מוחלטת ומניקס בנוסף לאחריות הרגילה שלו תיפקד גם כמו אבא ואמא על הסט והיה צריך גם לשמור שדברים לא יזלגו החוצה וגם לרצות את כל האנשים.

מאוד אהבתי את השיחזור התקופתי בסרט והאווירה שיצרו האחים כהן, הדמות של מניקס היא מאוד תזיתית, אין לו רגע מנוחה. האחים כהן מצליחים באלגנטיות להראות לצופה את הלו"ז העמוס שבו המפיק נמצא ואיך שהוא צריך לנווט בין כמה משימות בו זמנית (הרבה מהפגישות מתרחשות בחוץ תוך כדי הליכה ממקום למקום בכדי לחסוף זמן).

הקצב בסרט הוא מהיר וזה גם בא לחזק ולהראות את קצב החיים של מניקס, אין לו רגע מנוחה. הרגעים היחידים שבהם הוא "נח" זה בפעמים שהוא הולך לכנסייה להתוודות. הוא מרגיש שם בטוח,מרגיש שהוא יכול לשתף את הרגשות שלו.

אלו הרגעים שבהם רואים את מניקס האמיתי, מניקס הרגיש ואולי גם הפגוע במידה מסויימת. מניקס חושש מהחלטות מסויימות אבל הוא לא יכול להראות את זה במשך היום ולכן בווידוי זה הזמן היחידי שלו להראות את הצדדים הפגיעים שלו.

כל זה בניגוד ליומיום שלו שבו הוא חייב להראות קשיחות ונחרצות בכל החלטה שלו.אני מנסה לחשוב על עבודת הבמאי בסרט כזה שמורכב מהרבה סרטים בתוך סרטים, הרבה סטים שונים והרבה דמויות, מראיון קצר שראיתי של האחים כהן אני מתרשם שהם נהנו מהאספקט הזה בנוסף לאתגר שזה יצר להם.

לסיום אנקדוטה קצרה,הרעיון הראשוני של האחים כהן היה ליצור סרט אפי גדול בכיכובו של ג'ורג קלוני שאפילו יצא בהכרזות לתקשורת כמה פעמים שהוא עובד על סרט שנקרא "יחי הקיסר", הבעיה הייתה שבאותו הזמן (ומדובר על כמה שנים טובות שהשמועות רצו) לאחים כהן בכלל לא היה תסריט לסרט ולבסוף כשהתיישבו סוף סוף לכתוב יצאה להם בסוף קומדיה במקום סרט אפי גדול. בשורה התחתונה, זהו סרט קומדיה חביב, עם אלמנטים מוכרים של האחים כהן (שילוב נושאים דתיים למשל), הסרט בסך הכל עונה על הציפייה ממנו אבל לא יותר מזה.

להמלצות וביקורות סרטים נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page