top of page
פוסטים קודמים

"חדר", ארה"ב, 2015 , שעה ו58 דקות


"טנדר,תתפתל החוצה,קפוץ,רוץ,מישהו..."חדר" יישאר אצלכם עמוק בראש ובלב גם אחרי שהמסך יורד. סוחף,מרגש, מותח והכל באותה הנשימה"

קודם כל רוצו לראות את הסרט.

ועכשיו בהרחבה. "חדר" הועמד לפרס האוסקר על הסרט הטוב ביותר וברי לארסון זוכת פרס האוסקר על השחקנית הטובה ביותר בתפקידה בסרט הזה. "חדר" הוא סרט אינטנסיבי ועוצמתי.

בחלקו הראשון הסרט כולו מתרחש בתוך החדר. בהתחלה עוד לא ברור לצופה איך שתי הדמויות המרכזיות הגיעו לשם

ואנחנו בתור צופים ישר נזרקים לתוך העולם שלהם בתוך החדר, בדיוק כמו שקרה לג'ק שנולד בתוך החדר הזה לתוך המציאות הזו.

העולם כולו מבחינת ג'ק הוא החדר ואנחנו בתור צופים יודעים שיש עולם אמיתי בחוץ אבל אנחנו שוכחים את זה מהר מאוד ונסחפים לתוך העולם של ג'ק, העולם שאמא שלו יצרה בשבילו מתוך חוסר ברירה. מא (ברי לארסון בהופעה מרשימה ביותר) מהפנטת את הצופים וסוחפת אותנו לתוך החדר והעולם שהיא יצרה.

היא צריכה להתמודד עם הטראומה שהובילה אותה למציאות שבה היא כלואה בחדר הזה ובנוסף להתמודד עם הטראומה של המשך ההתעללות המינית בחדר לעיתים תכופות. במקביל היא חייבת להיות חזקה ואופטימית בשביל הבן שלה, היא חייבת לצייר לו עולם טוב יותר.

הדמות של ג'ק היא בת חמש וזה גיל מעניין בשביל הדמות מכיוון שבגיל כזה כבר מודעים להרבה דברים בעולם והרבה שאלות צצות. בסרט מעניין לראות שמכיוון שהעולם שג'ק מכיר הוא מאוד שונה מהעולם של רוב הילדים האחרים בגיל חמש השאלות שלו או ההבחנות שלו הן אחרות. והדילמות או הבעיות שג'ק מעלה הן אחרות.

ג'ק הוא המתנה של מא (והפוך כמובן גם), מכיוון שהוא בעצם מחזיק אותה שפוייה ונותן לה מוטיבציה לקום בבוקר שלמחרת והוא גם התקווה שלה לצאת החוצה ולראות שוב אור יום.

מצד אחד מא מנסה לחשוף את ג'ק לעולם האמיתי שבחוץ אבל ג'ק לא מוכן לקבל את זה, מבחינתו העולם שבתוך החדר זה העולם האמיתי והוא לא רוצה משהו אחר. הוא רק רוצה להשאר בחדר עם אמא שלו ולהמשיך בחיי השגרה שהם בנו לעצמם.

סיפור על האהבה של אמא לילד שלה, על האהבה של ילד לאמא שלו ועל הטוטאליות בקשר בינהם. הם כאילו גוף אחד שאף אחד לא יכול בלעדיי השני.זהו סיפור על כוח רצון חזק שמשאיר אותם שפויים ובחיים והכל בכדי שאולי יבוא יום אחד והם יצליחו לצאת החוצה מהחדר ולראות שוב את אור העולם שבחוץ.

זהו סיפור גם על היחסים המורכבים בין מא לאמא שלה שנמצאת בעולם שבחוץ. מא נכנסה לחדר ילדה וזה מה שההורים שלה זוכרים אבל היא יוצאת משם אשה, אמא לילד בעצמה. היא עברה שינוי גדול, התבגרות, תהליך שבד"כ קורה לצד ההורים שלך והחברים קרה לה לבד, בתוך החדר בלי שאף אחד ייעץ לה או יכווין אותה למה נכון ומה לא.

היא פשוט ניסתה לעשות את כל מה שיכלה בשביל לשמור על הבן שלה. לסיכום, בהחלט סרט מרשים ועוצמתי שלא יוצא מהראש גם אחרי שהוא נגמר. ברי לארסון הבטיחה לעצמה קריירה מעניינת בעקבות המשחק הנפלא שלה ואם היא מגיעה לרמות כאלו בגיל כזה צעיר אז בהחלט יש למה לצפות וכדאי להמשיך לעקוב אחריה ולראות באיזה פרוייקטים היא בוחרת להשתלב בהמשך.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page