top of page
פוסטים קודמים

"המייסד", ארה"ב, 2016 , שעה ו55 דקות


"כמו בכל סיפור הצלחה, יש מנצח ויש גם הרבה מפסידים "

סיפורו האמיתי של ריי קרוק (מייקל קייטון) סוכן מכירות כושל שנתקל במקרה בשני אחים שהקימו מסעדת המבורגר בשירות מהיר והוא מחליט לקחת את זה ולהפוך את המסעדה הקטנה הזו לרשת מקדולנס העולמית שכולנו מכירים כיום.

הסרט הזה נכנס לקטגוריה של סרט בידור ואולי גם השראה לחלק מהאנשים שרוצים להיות יזמים וכו'. אין ספק שמייקל קיטון נותן פה הופעה מרשימה ביותר ומחזיק את הסרט בצורה יוצאת דופן.

הסרט מתמקד בחייו של ריי קרוק קצת לפני שהוא נתקל באחים מקדולנדס ובמסעדה יוצאת הדופן שלהם באותם הזמנים. ריי נפעם משיטת השירות המהיר שלהם ומהיעילות יוצאת הדופן שבה העסק עובד והוא מחליט ישר שהוא רוצה להפוך את זה לרשת בכל ארה"ב.

הוא נתקל בכל מיני קשיים גם טכניים וגם מול האחים מקדולנדס שבצדק אולי לא רוצים לוותר בקלות רבה מידי על העסק שבנו. ריי בדרכיו הממולחות ובצורת הדיבור שלו מצליח לשכנע אותם (לא הייתה להם הרבה בריירה) ואנחנו כולם יודעים למה נהפכה רשת מקדולנדס.

למרות שכולם מכירים את הסיפור ויודעים למה נהפכה מקדולנדס זה בהחלט מעניין לראות איך הכל התחיל ומה הדברים שהם היו צריכים להתמודד איתם בהתחלה, על איזה דברים הקפידו ומה היה חשוב להם ומעניין להשוות את זה לרשת מקדלונדס כפי שהיא מנוהלת כיום.

מבלי להכנס לשורה התחתונה אם הרשת רווחית כיום או לא אבל אין ספק שמי שהיה בראשה לאורך השנים ידע מה הוא עושה ועובדה שהרשת עדיין קיימת והיא עברה לא מעט שינויים בניסיון להתאים את עצמה לעולם שאנו חיים בו היום ולסטנדרים שהשתנו (מודעות לבריאות וכו').

אני אהבתי את השיחזור התקופתי בסרט, הלבוש , ההתנהגות , הדיבור תואם את התקופה ובהחלט נותן אווירה של אותנטיות. ריי קרוק מוצג שאדם שאפתן , נחוש ולמרות גילו המאוחר הוא מצליח להתעשר בנקודת זמן שרוב האנשים בגילו כבר השלימו עם גורלם ועם הסטטוס שהגיעו אליו בחיים.

אני מאוד אהבתי את המנטרה שלו והסוד שלו להצלחה: "התמדה" זו בהחלט תכונה חשובה ביותר ומרכזית באם אדם רוצה להצליח בתחום כזה או אחר וכמו בסרט אנחנו רואים שההתמדה הניבה לו פירות בסופו של דבר.

האחים מקדולנדס היו ללא ספק עם חזון במה שהם בנו אבל ההבדל היה שריי קרוק ראה את התמונה הגדולה מה שהיה חסר להם. הסרט מעלה כל מיני שאלות: האם ריי קרוק הוא הצלחה (הוא ללא ספק הצלחה פיננסית אבל האם כל הדרך שבחר בה היא כשרה?) האם ככל שמצליחים יותר ככה גם מתלכלכים יותר? בהתחלת הסרט ריי קרוק והאחים מקדולנדס היו חברים, הדברים נעשו כצוות ובהסכמה אבל ככל שריי קרוק נהיה גדול יותר ומצליח יותר ההצלחה עולה לו לראש….

זהו ללא ספק סרט על סיפור הצלחה אמריקאי, אם תרצו עוד הוכחה לחלום האמריקאני אבל כמו בכל חלום אמריקאי יש גם את הצדדים האפלים וכשמגיעה ההצלחה אז הרבה אנשים רוצים להיות שותפים לזה ולקבל את החלק שלהם.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page