top of page
פוסטים קודמים

"סארו הדרך הביתה", ארה"ב, 2016 , שעתיים


"סיפור מרגש אבל הסרט לא מצליח לסחוף"

לגארת' דויס במאי הסרט היו את כל נתוני הפתיחה להפוך את הסרט הזה להצלחה, יש פתגם שאומר אי אפשר לקחת תסריט רע ולהפוך אותו לסרט טוב אבל אפשר לקחת תסריט טוב ולהפוך אותו לסרט רע.

אני לא בהכרח אומר שהתסריט הוא לא טוב אבל לפי דעתי יש פה החמצה גדולה.

נתחיל בבחירה של הצגת הסיפור, הבמאי בחר להתמקד בחלק הראשון של הסרט בילדות של סארו ובסיפור האישי ואז בחצי השני להתמקד בהווה. אולי נכון היה יותר לספר את הסיפור לא בצורה כרונולוגית ולעשות פלאשבקים וקפיצות וכל פעם לחשוף טפח אחר מהעבר (סטייל זוכה פרס האוסקר "נער החידות ממובאיי).

מוטיב חשוב שכן בא לידי ביטוי בסרט הוא אחוות האחים והאהבה של סארו אל אחיו הגדול. מכיוון שאחיו בעצם גידל אותו ושמר עליו כל הזמן נוצר בינהם קשר חזק. סארו שאחיו הגדול היה מודל בשבילו רצה ללכת כל הזמן אחריו וזה בעצם מה שהביא אותו למצב של הפרידה מהמשפחה שלו.

יש הרגשה שהחלק השני של הסרט נע מהר מידי, כאילו הבמאי והתסריטאי ממהרים לסיים את הסרט ולפתור את הסיפור שהם רצו לספר. אין מספיק התעכבות על חייו הבוגרים של סארו ועל תהליך ההתמודדות שלו עם המשפחה המאמצת באוסטרליה. למרות הכל ואולי בכל זאת יש כמה נקודות חשובות וחזקות בסרט.

זהו סיפור אישי על ילד שאיבד את משפחתו בגיל צעיר מאוד אבל מעולם לא שכח אותם אפילו שאולי בעצם הוא קיבל הזדמנות לחיים טובים יותר, הזדמנות שהוא לא ביקש. לאורך כל החלק השני בסרט סארו ממשיך לחלום על הבית האמיתי שלו, על אמא שלו על אח שלו. הוא נקרע בין שני העולמות בין העבר להווה ולגבי העתיד הוא מחליט שהוא חייב למצוא את אמא שלו אחרת הנפש שלו לא תיתן לו מנוחה.

הרוח האנושית מנצחת בסרט הזה כמה וכמה פעמים, קודם כל המאבק של סארו לא לוותר על החלום שלו למצוא את המקום בו נולד ובו גר וכמובן למצוא את משפחתו למרות שהסיכויים היו קרוב לאפסיים בהתחשב בעובדה שהוא היה ילד מאוד קטן ולא ידע אפילו להגיד את שם המקום בצורה נכונה.

הרוח האנושית באה לידי ביטוי גם במשפחה האוסטרלית שבחרה לאמץ שני ילדים הודיים שמבחינתם היו ילדים אבודים והם בסה"כ רצו לתת להם אפשרות לחיים אחרים, חיים יותר טובים אולי. והספקט האחרון הוא הפן הטכנולוגי של העולם בו אנו חיים עכשיו והאפשרויות הבלתי מוגבלות שיש לנו לעשות בעזרת המחשבים. מדהים לראות איך סארו הצליח למצוא את הבית שלו 25 שנה לאחר שעזב אותו בעזרת.Google Earth.

ראיון מעניין באדיבות גוגל (אחרי הגוגל סארו מוצא את הבית שלו בזכות Google Earth:

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page