top of page
פוסטים קודמים

"דנקרק", ארה"ב, 2017 , שעה ו46 דקות


"יש בסרט הכל מלבד הרבה מילים ונולן מצליח בגאונות שלו להחזיק סרט שלם ככה"

אני תמיד מתרגש מסרט חדש של כריסטופר נולן.

כבר הרבה שנים שאני עוקב אחרי הסרטים והפרוייקטים שלו והוא מצליח לגרום כל פעם מחדש להרגשה של סקרנות לגבי הסרטים שלו.

הבחירות שלו מאוד מעניינות, הוא לפעמים עושה שוברי קופות גדולים (אבל מצליח לספק את הסחורה עם הסגנון הייחודי שלו) ובין לבין הוא מכניס פרוייקטים אישיים שלו ונושאים שמעניינים אותו.

הפעם הוא בחר בפעם הראשונה לעשות סרט שמבוסס על אירוע היסטורי אמיתי, לא מדע בדיוני ולא סיפור עלילתי אחר והיה מעניין לראות איך הוא יצליח לפצח את זה בסגנון הייחודי שלו.

דנקרק הוא סרט מלחמה ייחודי שלא נראה כמוהו הרבה זמן על המסך הגדול. הסיפור עצמו הוא מאוד ייחודי ומעניין, סיפור אנושי בתוך המציאות הנוראית של מלחמה.

אנחנו רואים איך אנשים פשוטים, אזרחים , יצאו לעזור לחיילים ולצבא שלהם במצב של כיתור מוחלט על ידי הגרמנים. כשיוצרים סרט מלחמה חשובה מאוד הזווית שממנה רואים את הסיפור ומי בעצם מניע אותו קדימה, האם אנחנו בצד של האוייב , בצד של התוקף או המתגונן וכו'.

כריס נולן בחר הפעם להראות את הסיפור משלוש זוויות שונות: מתא הטייס, מהחוף ומהים עם האזרחים שבאו לעזור במשימת החילוץ.מה שמיוחד בסרט הסרט בניגוד לסרטי מלחמה אחרים שאין פה גיבור אחד שמציל את כולם אלא להפך זהו סיפור על הישרדות של ילדים (חיילים בני 20) שבסך הכול רוצים לחזור הביתה אבל הם נקלעו לתופת הגרמנית.

כל אחת מהדמויות בסיפור של נולן מנסה באיזו שהיא צורה לשרוד תוך כדי שהם עוזרים אחד לשני כי הם מבינים מהר מאוד שצריך לעבוד ביחד בכדי לצאת מהמלכודת הגרמנית שאליה נקלעו בדנקרק.יש בסרט הזה כמעט הכל מלבד מילים ודיאלוגים אבל נולן בגאונות שלו מצליח להחזיק סרט שלם ככה.

הסרט הוא מאוד אינטנסיבי ונותן הרגשה קשה לצופה כלומר הצופה מרגיש כאילו הוא נוטל חלק במערכה ביחד עם כל שאר החיילים שמכותרים בדנקרק, צילום הIMAX כמובן מוסיף הרבה להרגשה והאינטנסיביות והסיטואציות שאליה נקלעים החיילים והטייסים בסרט הן חזקות מאוד.

לרגעים הסרט הזכיר לי את "גרביטי" המעולה של אלפונסו קוארון שיצר את אותה האינטנסיביות כמו בסרט הזה בעזרת עריכת סאונד מעולה וסוחפת.בסרט שאין הרבה מילים, לפסקול ולסגנון הצילום יש השפעה מכרעת על האווירה שהבמאי יוצר ואנחנו רואים הרבה במשותף לסרטי היצקוק אמן המתח שכריסטופר נולן הזכיר באחד הראיונות שלו שהוא שאב השראה רבה מהסגנון של היצקוק והביא את זה לסרט הזה.

אני ממליץ לראות את הסרט בפורמט IMAX למי שמתאפשר, הסרט מבטיח שעתיים של אינטנסיביות , הישרדות וחוויה שנשארת עם הצופה גם אחרי שהמסך יורד.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page