top of page
פוסטים קודמים

"חזק יותר", ארה"ב, 2017 , שעה ו59 דקות


"(Boston strong )" מגוללת את סיפורו האמיתי של ג׳ף באומן אשר שתי רגליו נקטעו בפיגוע המרתון של בוסטון בשנת 2013. הסרט ״חזק יותר״ לא עומד בקנה אחד עם מה שהייתם מצפים מסרט הוליוודי המבוסס על טרגדיה אמריקאית. דיוויד גורדון גרין, במאי הסרט, ניסה לקחת את הצופים בין קריאות הגבורה לתהליך השיקום הקשה והטמיע שאלות נוקבות על איך החברה שלנו מייצרת גיבורים ובאיזה מחיר.

בתור אחד שמאס ממסחטת הדמעות ההוליוודית, דווקא שמחתי מהצעד המקורי. אף יותר שמחתי לגלות שג׳ייק ג׳ילנהול, טטיאנה מסלני (זוכת האמי עבור תפקידה ב׳אורפק בלאק׳) ומירנדה ריצ׳רדסון (זוכת גלובוס הזהעבור משחקה באפריל הקסום) יגלמו את שלושת תפקידי המפתח- ג׳ף, בת זוגו ואמו.

ובכן, כמו שכבר הייתי אמור לדעת, מתכון מצוין לא מבטיח ארוחה טובה, ובמקרה הזה, אפילו על הקינוח הייתי מוותר.

ג׳ייק התקשה מאוד להעביר יותר מרגש לא מעובד אל המסך. המסע המטלטל שג׳ף וודאי עבר, לא עבר אל המסך. הבזקים של אושר, רעמי כאב. לא הצלחתי להבין כיצד עבר הדרך שעבר ואיך יצא מהצד השני? הפרטנריות הנשיות שלו הצליחו יותר ממנו להביע את בלבול ותחושת חוסר האונים שכל אחד חווה.

אולי הסיבה בכלל נעוצה בניסיון הנועז מידי של גרין לשלב מספר רב כלכך של דקויות ורבדים. ספק נוגע ספק לאו, הוא לוקח אותנו בשבילי פוסט הטראומה ומדרונות החברה האמריקאית.

גרין חושף טפח מחייו שלג׳ף והדינמיקה המורכבת, אך מתקשה להעביר את הגיבורים שלנו אי אלו התפכחויות.

ובכל זאת, עבודת המצלמה הייתה מרשימה עם גוון של שוטים ממעלה מציגים את חולשתו הפיזית והנפשית של ג׳ילנהול לאחר הפיגוע, או קטעי אינטר קאטים המבקשים לשפוך אור חלש על האירועים עצמם.

העריכה כאמור התחברה עם אופי הצילום בהלימה כמעט מוחלטת שכן לא הייתה מורגשת מידי- למעט קטעי הטראומה שג׳ף חווה.

את פרטי האסון בבוסטון כולנו מכירים, אך זו הפעם הראשונה שנחשפתי לסיפורים האישיים של הניצולים. ברור שכל אחד מהם מחזיק בסיפור מדהים, אך לצערי בסרטו של גרין, הרצון לגעת בכל קשתות הרגש במסע ההשתקמות של ג׳ף ולקנח בכמה שאלות נוקבות על החברה האמריקאית השאירו אותו עם יצירה פחות מהודקת.

את הסרט הזה הייתי מעדיף לראות בבית, באחר צהריים גשום באמצע השבוע- אפילו לא בערב חמישי.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page