top of page
פוסטים קודמים

5 סיבות מעולות לצאת לבלות היום בערב

יציאה מהבית לא חייבת להיות עניין יקר, יש הרבה מקומות בילוי שמחכים רק לכם וזה אפילו טוב לבריאות. בנוסף, כדאי לצאת לבלות היום בערב כי החיים קצרים וקשה לדעת מה יוליד יום.

מסתבר שהרבה אנשים צריכים שישכנעו אותם לצאת לבלות. מחקרים מראים שמדובר בפעילות חברתית נפוצה מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר אצל מבוגרים מעל גיל 30. לזה יש להוסיף את הקשיים ביציאה מהבית עבור משקי בית עם ילדים ואת השחיקה הטבעית ברומנטיקה של מערכות יחסים ארוכות.

אז למה בכל זאת כדאי להתארגן, להתלבש ולצאת? הנה 5 סיבות פרקטיות עם יתרונות שאולי לא חשבתם עליהם:

1. כי זה לא חייב להיות יקר

לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה החודשית הממוצעת של סטודנטים בישראל על בילויים היא 343 ש"ח. לשם השוואה, ההוצאה החודשית הממוצעת על מזון לצריכה ביתית היא 803 ש"ח וההוצאה על נסיעות בתחבורה פרטית או ציבורית היא 417 ש"ח. המצב אצל משקי בית עם ילדים כמובן שונה, אך גם שם נרשמות הוצאות של 439 ש"ח בממוצע על ארוחות מחוץ לבית ועוד 119 ש"ח על סיגריות, טבק וצרכי עישון – שמהווים עבור הרבה אנשים חלק בלתי נפרד מהבילוי.

המסקנה מהנתונים היא שיציאה מהבית לא חייבת להיות מלווה בחריגה ממסגרת האשראי בחשבון הבנק. עוד לפני שמנסים לחסוך על הוצאות פנאי ובילויים, צריך לזכור שזה ממילא לא כל כך יקר. במידה ובכל זאת מעוניינים לשמור על תקציב מסוים, ניתן לפלח את ההוצאות לפי מופעי תרבות וספורט, תחביבים, בילויים וחופשות. אפשר למשל להקדיש חלק מהתקציב לבילויים שבועיים במסעדות ובתי קפה או למשלוחים, בעוד חלק אחר לשמור לחופשות וטיולים עם המשפחה והילדים.

2. כי יש המון מקומות בילוי

תרבות הפנאי בישראל נחשבת מתקדמת גם בהשוואה למדינות הרבה יותר ותיקות ממנה. מקומות הבילוי בתל אביב, ירושלים וחיפה עומדים בשורה אחת עם אלו של ניו יורק ולונדון וגם מחוץ למרכזי הערים אפשר למצוא מה לעשות. יש המון מקומות בילוי שמתאימים לטווח רחב של גילאים וכמעט כל יום נערך אירוע אקסקלוסיבי שמושך אליו אנשים מכל רחבי הארץ.

מבחינתכם, העובדה שיש המון מקומות בילוי היא תירוץ מעולה לקום מהספה ולצאת מהבית. אתם יכולים למצוא הופעה שמתאימה לתחומי העניין שלכם או להצטרף לאירוע לא מוכר כדי להיחשף לחוויות חדשות. זו הדרך הכי טובה להעביר את הזמן הפנוי ובמדינה כמו ישראל יש לה גם ערך מוסף מבחינת ההשפעה על איכות החיים.

3. כי זה מרגיע יש סיבה שבגללה אנשים אוהבים לצאת לבלות:

זה מרגיע אותם ומרענן את השגרה השוחקת. אם מכניסים למשוואה הזו את הקצב המהיר של החיים בארץ הקודש, מבינים למה כל כך הרבה מקומות בילוי זוכים להצלחה

.בילוי עם חברים, בני זוג או משפחה הוא ככל הנראה מה שאתם צריכים בשביל לנוח ולמנוע מתחים נפשיים. עצם המחשבה על יציאה מהבית מעוררת התרגשות ויש משמעות גם להתארגנות, למקלחת ולבגדים היפים שתלבשו. אתם כמובן לא חייבים לבלות כל יום ולהשתולל עד השעות הקטנות של הלילה, אך רצוי בכל זאת להכניס את פעילויות הפנאי, הבידור והתרבות ללוח הזמנים השבועי

.4. כי זה טוב לבריאות

יציאה מהבית לטובת בילוי באירוע מיוחד טובה לבריאות שלכם גם ברמה הפיזיולוגית. אם אתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו כריות ישיבה כדי להתמודד עם פצעי לחץ, אין תחליף לפעילות גופנית מתונה.

את הפעילות הגופנית תוכלו לשלב כמעט בכל סוג של בילוי מחוץ לבית. אתם יכולים למשל לצאת לרקוד כדי להחזיר לשרירים את החיוניות שלהם, או ללכת קצת ברגל על הטיילת הכי קרובה לעיר המגורים שלכם. היציאה מהבית תשפיע עליכם לטובה בטווח הקצר והארוך ותזכיר לכם למה אתם עובדים כל כך קשה.

עם הזמן תתרגלו לשלב את היציאה בשגרה ותראו איך כאבי הגב נעלמים, כאבי הראש חולפים ואתם אפילו ישנים יותר טוב בלילה. אלו הדברים הקטנים שמדגישים את יתרונות הבילוי והופכים אותם לחלק חשוב בחיים שלנו.

5. כי החיים קצרים

יציאה מהבית מאפשרת בין היתר השתתפות בפעילויות מיוחדות ולא צפויות. קשה לדעת מה יוליד יום ומה יהיה מחר, אז חייבים לחשוב מדי פעם מחוץ לקופסא ולספוג השראה ממקומות חדשים. את זה עושים באמצעות בילויים גם בלי קשר לגיל ולמצב משפחתי. בסופו של דבר, החיים קצרים ובשביל ליהנות מהם צריך להמשיך כל הזמן לחפש אחר חוויות והרפתקאות.

מלבד האמור לעיל, היציאה מהבית כרוכה בהנאה: אתם לא אמורים לסבול כשתגיעו למסעדה, לבית קפה או למועדון לילה ואחרי כמה כוסות אלכוהול בטוח תרגישו הרבה יותר טוב. שמירה על הרגלים מתונים של יציאות ובילויים היא דרך בדוקה לשפר את איכות החיים ולרענן את השגרה השוחקת. הערב יכול להיות זמן נהדר להתחיל אז אל תפספסו את ההזדמנות.

תכנון כלכלי נכון שישאיר לכם כסף פנוי לבילויים

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page