top of page
פוסטים קודמים

חברים באו מרחוק בשביל לראות הופעה? ככה תארחו אותם אחרי?

הופעות בינלאומיות שאליהן מגיעים אנשים מכל רחבי הארץ הן הזדמנות טובה לארח חברים קרובים. איך מכינים את הבית והסלון? קבלו מדריך מסודר

לפי סקר טלפוני מקיף שנערך בשנת 2017, 67% מהישראלים מרוצים עד מרוצים מאוד מכמות הפעילות התרבותית שלהם. רק 33% העידו שאינם מרוצים או לא מרוצים כלל, מה גם שמעל 59% מהנשאלים הכריזו שאין מצב שהם נמנעים מהשתתפות בפעילות תרבותית מסוימת בגלל עלות כספית. כל זה מוכיח עד כמה תרבות הפנאי והבילויים בישראל מפותחת וגם למה כל כך הרבה אמנים בינלאומיים בוחרים לבוא ולהופיע בארץ הקודש.

עם זאת, ריבוי ההופעות כפי שמתבטא בשנים האחרונות מביא איתו לפעמים בעיות לא צפויות. אחת הבעיות המוכרות לכל מי שגר בעיר גדולה או בקרבת מתחמי הופעות מרכזיים היא אירוח של חברים, קרובים ובני משפחה. אותם אנשים שמגיעים יחד אתנו להופעות לא תמיד רוצים לחזור ברכב הפרטי בשעות הקטנות של הלילה, וכמובן שבחלק גדול מההופעות מלווה שתיית אלכוהול שמונעת מלכתחילה את הנהיגה. בנוסף, נסיעה בתחבורה ציבורית לרוב אינה אופציה בגלל שהיא יקרה ולא זמינה.

הפתרון לבעיה המתוארת הוא אירוח בבית של החברים שבאו מרחוק כדי לצפות בהופעה שנגמרה מאוחר. אם נחשוב מראש על הפרטים הקטנים, נוכל להעניק לאורחים תחושה נעימה ולעזור להם להרגיש בנוח. אז איך עושים זאת?

סלון או חדר שינה – יתרונות וחסרונות

בשביל לארח חברים באופן שיהיה נוח לכל הצדדים המעורבים צריך להתאים את פתרונות השינה למקום הפנוי בבית. אם יש לכם בית גדול וחדר פנוי, הכי טוב לתת לחברים או לבני המשפחה לישון בו. את זה אפשר לעשות באמצעות מזרון מתנפח או שימוש במיטה הקיימת. באופן כללי, כדאי שבאותו חדר פנוי תמיד תעמוד לרשותכם מיטה וחצי עם מגירות ופתרונות אחסון, כי כך תוכלו לחסוך מקום גם בשאר חדרי הבית.

במידה ואתם גרים בדירה קטנה ושינה באחד החדרים היא לא אופציה, האורחים יצטרכו לישון בסלון. כאן הדילמה היא בין שינה על הספה לבין הוצאת מזרונים. נסו לבדוק מראש כמה אורחים עומדים להגיע אליכם הביתה, ודאו שהספה מתאימה לשינה ממושכת והתייעצו אחד עם השני.

באופן עקרוני, שינה בסלון אטרקטיבית כי היא מאפשרת לאורחים לצפות בטלוויזיה או להניח את הראש על הכר בשעה שנוחה להם. מנגד, שינה בחדר מסוים תעניק לאורחים פרטיות ותחושה נעימה יותר. אם שתי האפשרויות על השולחן ואתם לא מצליחים להכריע, תנו לאורחים לגיטימציה להחליט לבד איפה הם רוצים לישון - אך הסבירו להם מראש על היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

לא לשכוח את המקלחת והמטבח

אירוח אחרי הופעה לא כולל רק את השינה. סביר להניח שהאורחים שלכם ירצו להתקלח, לשטוף פנים ולהשתמש בשירותים, אז מומלץ שחדר הרחצה יותאם למשימה. פנו ממנו בגדים מלוכלכים כדי להשאיר לאורחים יותר מקום ורעננו את הסבון, השמפו וכלי הרחצה. ודאו שיש לכם מספיק כלי רחצה עבור האורחים והחזיקו בהישג יד מברשת שיניים ספייר.

למזלכם, בתחום הבילויים וחיי הלילה אפשר לדעת לפחות כמה חודשים מראש על כל הופעה גדולה. זה אומר שניתן גם להתארגן בצורה נכונה מספר ימים לפני האירוע ולא להגיע לרגע האחרון עם כלי רחצה חסרים. במידה ועשיתם את כל המאמצים אבל בכל זאת חסר משהו לאירוח המושלם, נצלו את הנסיעה הבית ועצרו במכולת פתוחה. באותה הזדמנות תוכלו גם לקנות מספר מצרכים עבור המקרר ובהם חלב, קפה וכיכר לחם לשעות הבוקר.

האבזור והריהוט של המטבח הם חלק בלתי נפרד מהאירוח. קודם כל, יכול להיות שהאורחים ירגישו רעבים אחרי ההופעה וייכנסו למטבח כדי לחפש משהו לנשנש. אתם בוודאי לא חייבים לעבוד קשה ויכולים רק להכווין אותם לארון הממתקים והחטיפים, או לחילופין להציע להם ארוחה גדולה ומושקעת יותר. כאן כבר הרבה תלוי במערכת היחסים שלכם עם החברים ובמידת הרעב שאתם בעצמכם מרגישים.

נגמר הבילוי, מה עושים עכשיו?

אם כבר חברים באו מרחוק בשביל לראות הופעה ואחרי שהשקעתם כסף, מאמץ וזמן באירוח שלהם, מומלץ לעשות הכל כדי להאריך את הלילה. אתם יכולים להמשיך ישירות מההופעה למקום בילוי נוסף וניתן גם להגיע הביתה עם שישיית בירות ולהחליף חוויות עד אור הבוקר. הבילוי עם החברים, הקרובים ובני המשפחה נגמר רק כאשר אתם תחליטו ולכם בתור מארחים יש גם את הפריבילגיה לקבוע מתי הולכים לישון.לבסוף, כדאי להזכיר שלא חייבים לחכות להופעה גדולה של אמן בינלאומי בשביל לארח חברים ולבלות איתם. לפי אותו סקר שכבר הזכרנו, הפעילות התרבותית המועדפת על ישראלים היא בכלל צפייה בסרט קולנוע, כאשר רק במקום ה-5 ברשימה נמצאים מופעי בידור והופעות מוזיקה (אחרי קריאת ספרים, צפייה בטלוויזיה והצגות תאטרון). אתם רק צריכים לקבוע מתי מתאים לכם לארח חברים ולתת לתרבות הפנאי והבילוי לעשות את כל השאר.

תכנון כלכלי נכון שישאיר לכם כסף פנוי לבילויים

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page