top of page
פוסטים קודמים

"נשוי בהפתעה", ארה"ב, 2018 , 112 דקות


ליאונרדו (אוחניו דברז) הוא פלייבוי מפונק בן למשפחה עשירה במקסיקו .קייט (אנה פאריס) היא אם חד הורית שמטפלת בשלוש בנות ומג'נגלת בין עבודות בעודה מתכוננת למבחן הסמכתה כאחות. היא מגיעה ליאכטה של הפלייבוי העשיר ליאונרדו כדי לנקות שטיחים ,והוא משליך אותה ואת הציוד היקר שלה למים. אבל, הנקמה מגיעה, כאשר ליאונרדו מועד למים בחוף אורגון .מאבד את זיכרונו ונאסף לביתה של קייט המעמידה פנים כאילו הם נשואים מזה 15 שנים .....

7 דברים שאהבתי בסרט 'נשוי בהפתעה'

1.המשחק

אנה פאריס ה'ממי' ,המוכרת לנו מסרטיה הקודמים :'שנה גג '(2013), 'מה המספר שלך?'(2011), 'רק ידידים' (2006),וכמובן מהסידרה הטלוויזיונית 'ממי '.אנה פאריס מצחיקה, מרגשת ,מפגינה משחק מעולה ולצידה אוחניו דברז המקסיקני השרמנטי, המוכר לנו מסרטו 'איך להיות מאהב לאטיני' (2017).דברז כפליבוי 'חסר מעצורים' ובהמשך ב'היפוכו' כאב, וכבעל 'מופתי'. ולצידם שחקנית המשנה אווה לונגוריה ,המוכרת מסידרת הטלוויזיה 'עקרות בית נואשות'. ושלוש הבנות המקסימות מולי אוליביה אמילי.

2.היפוך תפקידים

הסרט הוא רימייק לקומדיה של גארי מרשל "נשואה לשניים" (Overboard) מ-1987 בכיכובם של הזוג גולדי הון וקורט ראסל. בגירסה זו -גבר מעצב אישה כך שתתאים לצרכיו..בסרט "נשוי בהפתעה" הנוסחה מתהפכת בניגוד למקובל ואישה מעצבת 'גבר' ...נוסחה זו בהחלט משתלבת בעידן ה-METOO.

3.פארודיה

הסרט מתכתב עם הטלנובלות אך בצורה פרודית. האחיות של ליאונארדו ואביו מוצגים בצורה פארודית ,האחיות מוצגות בצורה מגוחכת בקולניות שלהן, 'במזימות' ,והסצנה הפארודית המתרחשת בלב הים לקראת סיום הסרט ,וזוכה ל'תיקון' היא בהחלט קריצה פארודית לצופה.

4.הפסיכולוגיה

הסרט עוסק בשינוי פסיכולוגי שעובר ליאונארדו,/ליאו מנער שעשועים לבן זוג, אב ,חבר. ליאונארדו הופך מטיפוס נרקיסיסטי לאמפתי ,רגיש, אוהב. כיצד זה קורה? הוא מוצא משמעות בחייו, דבר שלא היה לו בעבר, הסביבה משתנה, ומאפשרת לו להתנסות בדרך חיים שונה. השינוי מוציא מימנו קווי אופי חבויים, ומאפשר לו לחוות רגשות אושר ,אהבה, אחריות. מבחינה פסיכולוגית סביבה היא מכלול הגורמים שאינם תורשתיים המשפיעים על התפתחות האדם, אישיותו וכישוריו. הסביבה מתייחסת לכל החוויות וההתנסויות של האדם[. היא כוללת את כל הגירויים החיצוניים שהאדם יכול לקלוט ממרחבי החיים שלו ,האנשים השונים שאיתם הוא בא במגע, מאפייני התרבות והחברה שבה הוא חי ועוד.סרט זה בהחלט מוכיח כי לסביבה יש השפעה מכרעת על אישיותו של ליאונארדו.

5.המוסיקה Lyle Workman

הסרט משלב מוסיקה ספרדית לצד מוסיקה אמריקאית, המוסיקה משתלבת בעלילה ומעשירה את חווית הצפייה. אחד השירים היפים הוא Josh Segarra & Los Hanky Pankys - Yo Quiero

6.הגבר החדש – שבירת דימוי ה'מאצו'

הגבר החדש המוצג בסרט וזוכה לאמפתיה הוא גבר המטפל בילדים, בשלן, עוסק בעבודות הבית כדי ש'אישתו' תוכל ללמוד ולהתקדם בחייה ולזכות בקריירה. יש כאן שבירה של סטריוטיפ הגבר המאצואיסט ,החזק ,הקריריסט....שבירת התדמית של הגבר הלאטינו-אמריקאי.

7.האגדה

ליאונארדו מספר לקייט את האגדה על המקור לשלוש הצפירות של האונייה, על פי האגדה קאטלינה היפה הייתה משרתת ענייה.,ארתורו בנו של ראש המושבה מתאהב בה, אך אביו המתנגד לקשר של בנו עם בחורה מפשוטי העם מורה לו לחזור לספרד. ארתורו מבטיח לקאטלינה שיחזור ויאוטט לה באמצעות שלוש צפירות ארוכות. אחרי שנה ארתורו חוזר הוא משמיע את שלוש הצפירות, קטלינה קופצת לים אך הערפל מונע מימנה לראות את הספינה. ארתורו קופץ למים וקורא בשמה, היא קוראת בשמו והם מתאחדים ...האגדה 'מבוססת' על טלנובלה, שהיא למעשה 'אגדה אורבנית' מודרנית . האגדה משמשת כקו עלילתי בסיום הסרט 'נשוי בהפתעה'. האם האהבה 'מנצחת' במציאות ולא רק באגדות? תמיד טוב לדעת שיש גם אופציה כזאת במאה ה-21.

להמלצות נוספות כל שעליכם לעשות הוא לסמן " like" בעמוד הפייסבוק שלנו וכך תהיו הראשונים להתעדכן בפרטים על הסרטים הכי חמים וחדשים.

ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
bottom of page